Цигуларката Никола Бенедети записа нов албум, с който се надява „да разбие” американския музикален пазар. „Италия” е името на новите записи на шотландката, която вече завоюва публиката, благодарение на интерпретациите си на прочутите цигулкови концерти на Шимановски, Менделсон, Бетовен, Чайковски и Брух. Освен по-романтичния репертоар, с който тя е известна, нейната популярност сега вероятно ще нарастне, след като е решила да се насочи и към бароковата музика. Вивалди, Верачини и Тартини са авторите, към които се обръща 24- годишната Никола Бенедети. „Италия” излезе на 3 октомври под емблемата на Decca, което е първата й работа за тази звукосаписна компания. Предишните й пет албума бяха за Deutsche Grammophon – фирмата, с която тя започна да записва едва на 17-годишна възраст. „Този компактдиск е огромна крачка далеч от всичко, което някога съм правила...” – казва Бенедети и допълва: „Албумът е като преоткриване на моите италиански корени”. Записан в Единбург с Шотландския камерен оркестър и познавачът на бароковата музика Кристиан Кърнин, албумът на Никола Бенедети сякаш потвърждава нейното италиано –шотландско наследство. Тя е родена в Шотландия в семейство с италиански произход. Едва 5-годишна започва да взима уроци по цигулка, а през 1997г. влиза в училището „Йехуди Менухин”. Кариерата й е внушителна - един млад музикант, който вече има шанса да е оценен от повечето престижни музикални институции по света. Година преди да направи първия си запис /за DG/, тя спечели конкурса на ВВС за млад музикант на годината /2004г./, после дебютира успешно в САЩ, а през последните години осъществи поредица от изключителни изпълнения с водещи световни оркестри. Сред най-новите изяви на Никола Бенедети бе участието й на Фестивала Енеску в Букурещ, където за първи път свири като солист на Лондонския симфоничен оркестър, дебютира и със Cincinnati Symphony orchestra в САЩ /с Моцартовия 5-ти Концерт за цигулка и оркестър/ и диригента Рафаел Фрюбек де Бургос, с което откри новия си концертен сезон.