Вторият концертен сезон на холандския диригент Яп ван Звейден като музикален директор на Нюйоркската филхармония, наследил Алън Гилбърт на поста, ще предложи няколко нови тематични проекта. Те бяха представени публично под надслов „Ние сме Нюйоркската филхармония“ в присъствието не само на диригента, но и на Дебора Борда, която е президент и главен изпълнителен директор на оркестъра. След първата концертна година на Яп ван Звейден, в която оркестърът и нюйоркчани се запознаха с него, сега предстои сезон 2019-2020, през който ще има три специални инициативи. „Проект 19“ отбелязва 100-годишнината от ратификацията на 19-ата поправка към Конституцията на САЩ от 4 юни 1919г., която предоставя право на глас на жените; точно заради това той е обвързан с поръчването на 19 нови произведения на 19 съвременни композиторки, с чиито световни премиери се ангажира оркестърът. Втората идея насочва вниманието към три глобални средища, където нововъведенията в класическата музика срещат щедър прием: Берлин, Рейкявик и Ню Йорк – чрез Фестивала Hotspots. А третият проект е фокусиран върху Густав Малер/1860-1911/ и e наречен „Ню Йорк на Малер“, заради финалния период в кариерата на австрийския диригент и композитор, когато той е оглавявал Нюйоркската филхармония в качеството си на десетият й музикален директор, между 1909 и 1911г. Музиката на Малер ще звучи също под формата на фестивал, по време на който Яп ван Звейден ще дирижира първите две симфонии на композитора, а английският баритон Родерик Уилямс ще изпълни вокалния цикъл „Песни на странстващия калфа“. Проектът „Ню Йорк на Малер“ идва тъкмо навреме, защото Нюйоркската филхармония ще има честта да открие мащабния Малеров фестивал на Кралския Концертгебау оркестър в Амстердам през пролетта на идната 2020г.