Хенри Форд е известен с любовта си към автомобилите, но също така е бил силно привлечен от музиката и цигулките. Един от „неговите“ инструменти скоро ще звучи в концертната зала Orchestral Hall на Симфоничния оркестър на Детройт, за изпълнението на Концерта за цигулка от Самюел Барбър. Цигулка „Страдивари“, закупена от американския индустриалец в началото на ХХ век, ще бъде в ръцете на цигуларката Кимбърли Калоянидес Кенеди, която заема поста на асоцииран концертмайстор в Симфоничния оркестър на Детройт. С редкия инструмент „Rougemont” от 1703г.тя ще изпълни концерта на Барбър в две вечери - на 21 и 22 февруари 2019г., в рамките на зимния музикален фестивал „Американска панорама“ на Симфоничния оркестър на Детройт и диригента Ленард Слаткин, почетен музикален директор на състава. Това е триседмичен фестивал, който чества американския симфоничен репертоар и включва изпълненията на различни музиканти от оркестъра, за да ги представи и като солисти.
Интересен факт е, че използването на тази цигулка по нейното истинско предназначение – за концертно изпълнение, ще се окаже прецедент, защото много рядко инструментите са напускали постоянната колекция „Хенри Форд“ към музея на основателя на автомобилната корпорация „Форд“в Диърборн, близо до Детройт. Страстта към скъпите цигулки е провокирала американския индустриалец още в началото на 20-те години на миналия век да започне да ги купува, а на някои от тях той дори е свирел. Хенри Форд /1863-1947/ закупува няколко изящни италиански цигулки и една от тях е именно тази, изработена от Антонио Страдивари през 1703г., известна като „Rougemont“, защото се е смятало, че е била собственост на фамилия с това име. Симфоничният оркестър на Детройт има дълга история на сътрудничество с тази цигулкова колекция, която датира още от 30-те години. Известен е случая, когато един от инструментите „Страдивари“ е бил специално отпуснат на американската цигуларка Беатрис Грифин за неин концерт с оркестъра, което показва действителното отношение на Форд към музиката и музикантите. „Благодарни сме на музея, че позволи един от тези изключителни инструменти да се чуе още веднъж в Orchestral Hall“, заявява сега президентът и главен изпълнителен директор на оркестъра Ан Парсънс.