На 13 февруари се отбелязва Международният ден на радиото. С празника се отчита уникалната способност на тази медия да се докосва до живота и да сближава хората навсякъде по земята. Радиото достига до огромен брой слушатели, независимо от образованието, социално-икономическия им статус, пол или възраст.
Денят е честван за първи път през 2012 г., след декларация на Генералната конференция на ЮНЕСКО и по-късно е обявен като Международен ден от Общото събрание на ООН. Световният ден на радиото има за цел да се повиши информираността за значението на радиото, насърчаване на лицата, отговорни за взимането на решения за предоставяне на достъп до информация чрез радио и подобряване на работата в мрежа и международното сътрудничество между радио- и телевизионни оператори.
Тази година празникът преминава под надслов "Диалог, толерантност и мир". Същевременно 2019-та е обявена за "Годината на аудиото". Проучванията показват следното:
Радиото достига до повече от 70% от населението на дневна база из Европа;
86% от потребителите по света слушат музика по радиото;
Подкаст слушателите прекарват по 1ч 55минути, слушайки подкасти на ден;
60% от подкаст слушателите са си купили нещо от подкаст реклама;
В световен мащаб средностатистическият потребител прекарва по 2,5ч. на ден, слушайки музика.
През 2018 г. bTV Radio Group осъществи едни от най-мащабните и успешни кампании в историята си, които се увенчаха с голям успех. bTV Radio Group, обединява радиата N-JOY, bTV Radio, Z-Rock, Jazz FM и Classic FM, изпрати 2018 г. с ново техническо обезпечаване на всички радиостанции и иновативна, съдържателна и рекламна синергия между радио групата, водещия канал bTV и дигиталните платформи на bTV Media Group. Добрите практики, създадени през 2018 г., ще намерят своето място и през 2019 г., а много от тях ще бъдат развити и надградени с нови елементи.
Честит празник, колеги и слушатели!