Ценчич прави премиера като режисьор

Ценчич прави премиера като режисьор

На Хенделовия фестивал в Карлсруе

Хърватският контратенор Макс Емануел Ценчич се е заел със сериозната задача не само да играе в оперни спектакли и да изнася рецитали. Новото му амплоа е режисурата, а предизвикателството за него ще бъде постановката „Ксеркс“ с участието на именития Франко Фаджоли. Освен като режисьор, Ценчич ще участва на сцената в ролята на брата на главния герой Арсамен. Творбата на Георг Фридрих Хендел ще бъде показана за първи път на 15 февруари в Баденския държавен театър в Карлсруе, с което ще бъде дадено началото на Международния фестивал, посветен на авторитетния немски композитор. Интересът към операта „Ксеркс“ е изключителен, като първите спектакли вече са разпродадени. Ето защо от културната институция предвиждат това заглавие да остане в афиша до февруари 2020г.

С концерт на Макс Емануел Ценчич в съпровод на Немски Хенделови солисти под диригентството на Джордже Петроу ще завърши фестивалната поредица от музикални прояви. Оперният певец е избрал арии от Хендел, Рамо, Глук, които покриват цялата емоционална и вокална гама на този удивителен изпълнител. За съжаление, публиката няма да чуе арията “Se tu la reggia il volo“ от операта „Ецио“ на Никола Порпора, позната в изпълнение на контратенора с музикантите от Armonia Atenea и Джордже Петроу, която бе избрана от читателите на „Ню Йорк Таймс“ за един от най-добрите записи за 2018г. Въпреки това, последният албум на Ценчич "Porpora Opera Arias“ получи номинация в категорията „Най-добър солов запис на рецитал“ на Международните оперни награди, които ще бъдат раздадени на 29 април 2019г. Сред номинираните е и българската оперна прима Соня Йончева, чието име присъства в списъка „Награда на читателите“ на престижното издание "Оpera magazine“.

Богатата програма на 42-рия Международен Хенделов фестивал в Карлсруе ще продължи до 2 март 2019г. Сред акцентите са възстановката на операта „Алчина“ в 4-часова режисьорска версия на младия американец Джеймс Дара, който миналата година дебютира в Германия, както и рецитала на мецосопраните Вивика Жено и Ан Халенберг с творби от Хендел, Вивалди, Белини и Росини.