250 години на Бетовен в Чикаго

250 години на Бетовен в Чикаго

Серия от забележителни концерти

Сезон 2019/2020 в музикалния живот на Чикаго ще донесе серия от забележителни концерти на Чикагския симфоничен оркестър и гостуващи солисти. За да бъде „изследвана индивидуалността на композитора, неговата мощ и гениалност“, ансамбълът на Рикардо Мути ще предложи събития, с които музикантите ще почетат 250-годишнината от рождението на Лудвиг ван Бетовен /1770-1827/. Това беше обявено в момент, когато оркестърът завършва тазгодишното си голямо турне из Азия. „Всички ние трябва да станем братя и сестри. Това е посланието на Деветата симфония на Бетовен“, гласят думите на маестро Мути, който ще изгради пълния цикъл с всички симфонии на композитора през идния сезон. „В продължение на 250 години ние се опитваме да разгадаем тайната зад недостижимата музика на този божествен творец – Бетовен, и да разберем хуманността на неговото безгранично философско, духовно и човешко послание“, казва още диригентът, за когото това ще бъде десетия му сезон като музикален директор на оркестъра.

Далеч не само Бетовеновия симфоничен цикъл влиза в програмата за честването на композитора – подготвя се и представянето на всички негови 32 клавирни сонати, и то с гостуването на възхитителни имена на пианисти: Рудолф Бухбиндер, Кирил Герщайн, Игор Левит, Евгений Кисин, Андраш Шиф и Маурицио Полини. В допълнение, пианистката Мицуко Учида ще се включи с Вариациите „Диабели“ и Шестте багатели. За цигулковите творби са поканени: Ане-Софи Мутер, която ще изпълни Сонати № 4 и № 5 „Пролетна“, заедно с № 9 „Кройцерова“, а Кристиан Тецлаф ще представи Соната № 6. Концерта за цигулка ще звучи с Леонидас Кавакос, който ще участва и в камерен ансамбъл при изпълнението на клавирните триа на композитора, заедно с Емануел Акс и Йо-Йо Ма. Британският пианист Пол Люис се включва с два от клавирните концерти – Първи и Четвърти. Всички те ще бъдат гости на Чикагския симфоничен оркестър през концертния сезон 2019/2020г., когато ще се чуе и рядко изпълняваната увертюра „Имен ден“, както и концертната ария „Ah! perfido” с шведското сопрано Камила Тилинг, под диригентството на финландката Сусана Мялки.