В италианския град Кремона се провежда амбициозен проект, чиято цел е създаването на звукова банка. За да бъде съхранен за идните поколения звука на безценните струнни инструменти с печат Страдивари, Амати и Гуарнери, сега се работи върху цифровото записване на техния звук, възпроизвеждан от общо четири инструмента, избрани от колекцията на Музея на цигулката в града - две цигулки, една виола и едно виолончело. На тях са поканени да свирят четирима музиканти, които трябва да използват всички възможни изпълнителски техники, докато звукът се улавя от над 30 свръхчувствителни микрофона, инсталирани в музейната зала, където се осъществяват записите. На виола Джироламо Амати „Stauffer“ от 1615г. свири Вим Янсен, на виолончело Антонио Страдивари „Stauffer“ от 1700г.– Андреа Ночерино, а на двете цигулки записите се правят от: Антонио Де Лоренци – върху инструмент Антонио Страдивари „Vesuvio“ от 1727г. и Габриеле Скиави – на Гуарнери дел Джезу „Prince Doria“ от 1734г.Така звуковата банка би трябвало да се превърне в хранилище с една богата база данни от всички възможни тонове, изсвирени на инструментите, чийто звук с течение на времето се променя и става все по-малко близък до първоначалния.
По молба на кмета на града Джанлука Галимберти, който е и президент на Фондацията „Музей на цигулката Антонио Страдивари“, жителите на Кремона бяха призовани да пазят тишина, за да не се пречи на записите, като това се отнася най-вече за улиците около музея. Прави се и реорганизация на движението /от 7 януари до 9 февруари 2019г./, за да се избегнат шумът и вибрациите от превозните средства, които биха попречили на записите. Според Джанлука Галимберти, проектът „Звукова банка“ е особено важен не само за Музея на цигулката, но и за самия град, защото „създаването на истинска звукова енциклопедия на уникалните за света инструменти, представлява една изключителна операция на бъдещето“, казва той, цитиран от изданието Giornale di Cremona и добавя: „Това означава да се запази „гласът“ на тези инструменти, за да остане на разположение на лютиери, музиканти, на изследователите по света и да бъде предаден непокътнат на бъдещите поколения“. Извън Италия, проектът провокира интерес от страна на The New York Times, който публикува статия за Кремона и необичайните призиви за пазене на тишина и затваряне на улици от страна на градската администрация.