„Публиката в Хамбург е всеобщо известна с липсата на сладникавост и деликатни маниери, но част от тях достигнаха върха в съботния концерт на Кауфман, който се проведе във Филхармонията на Елба“. Това написа в своя блог известният музикален анализатор Норман Лебрехт. Коментаторът отбелязва, че по време на музикалното събитие се е наблюдавало движение на гостите в залата, като част от аудиторията е напускала салона с викове „Не можем да ви чуем“. Друга част от публиката се е придвижвала в залата в търсене на по-добро място за слушане.
На 12 януари 2019г. Йонас Кауфман се качи на сцената, за да се включи в изпълнението на симфонията- кантата „Песен за земята“ от Густав Малер, съпровождан от Симфоничния оркестър на Базел под палката на Йохен Ридер. В интервю за „Хамбургер Абендблат“ немският тенор обвини за провала на концерта „филигранната“ акустика на залата. „Не изразавям симпатия към реакцията на публиката," заяви оперният изпълнител. „Това не беше обичайната публика в Хамбург, а хора, които посещават един туристически магнит“, допълни той. По думите на Йонас Кауфман, „тази зала не помага… Колкото до следващите ми концертни ангажименти в Хамбург, не искам да казвам „никога повече”. Но мога да си представя, че ще изнеса следващия си рецитал в концертната зала „Лайсхале“- Хамбург. Там е чудесно“.
Скандалът се разразява точно две години след откриването на Филхармонията на Елба. Изграждането на впечатляващото здание с уникална архитектура, което отне 10 години, бе съпътствано със сериозна критика, а размерът на инвестицията се оказа много по-висок от предвидения.