Нотите на „Голдберг вариации“ от Й.С. Бах с бележките на Глен Гулд /1932-1982/, собственоръчно нанесени от него върху нотните листи, ще бъдат продадени на търг след месец в Ню Йорк. На 5 декември 2018г. аукционната къща „Bonhams“ ще предложи на колекционерите онези ценни указания, с които гениалният канадски пианист е обсипал страниците на „Голдберг вариации“ по време на записа си през 1981г. – неговият втори студиен документ върху творбата на Бах. Не са много записите в историята, които имат такъв легендарен статут, както двете интерпретации на Глен Гулд в разстояние на 26 години: първата от 1955г., когато пианистът е на 22 години и буквално бележи началото на кариерата му, а втората от 1981г. идва на самия финал, както в професионален, така и в житейски план. Малко по-късно, след излизането на втория запис, пианистът умира на 50-годишна възраст, оставяйки еталон в тълкуванието на Бах.
Неговите записки върху нотния текст, до голяма степен написани твърде нечетливо, „показват почти обсебващото внимание към детайлите, с които Гулд е бил известен, особено след като той вече е спрял да свири на живо, за да се съсредоточи изцяло върху правенето на записи“, пише журналистът Майкъл Купър от New York Times за предстоящия търг през декември. „Бих нарекъл това еквивалент на блестящ сценарий за филм“, смята критикът Тим Пейдж, самият той близък до пианиста и редактор на книгата „The Glenn Gould Reader“ от 1990г., който описва цялата история на това откритие и за списанието „Bonhams“. Предполага се, че нотите на „Голдберг вариации“, при това издание на „Peters“ и съхранили личния почерк на Глен Гулд, биха могли да бъдат продадени за сумата между 100 000 и 150 000 долара, а техният досегашен притежател остава анонимен.