Той е режисьор на над 40 филма и на повече от 25 като сценарист, но увлечен от музиката се отдава на оперното изкуство. Споделя, че „всеки сам по себе си е един живот, така че съм преживял 25 живота“. Той е Беноа Жако. Кариерата му започва като асистент режисьор на великата Маргьорит Дюрас. Днес е една от най-ярките фигури във френското кино, но от няколко години неговите режисьорски решения в редица оперни постановки предизвикват интереса на публиката и критиката. „Обожавам музиката и това е свързано с детството ми. За да ме събуди сутрин, моят баща ми пускаше музика“, заяви Жако в ефира на Класик ФМ радио. И побърза да признае: „Свирих на пиано, но бързо приключих и съжалявам“.
Киното и литературата хармонират в кариерата на Беноа Жако. Един от първите му успехи е лентата „Музикантът убиец“ /L’assassin musicien/ (1976), създадена по мотиви от "Неточка Незванова"- незавършения роман на Фьодор Достоевски. А когато става дума за музикално-сценично творчество, емблемата на Жако е операта „Вертер“ от Жул Масне. Спектакълът, който режисира, е поставен за първи път през 2003г. в Ковънт Гардън, като главните роли са поверени на немския тенор Йонас Кауфман и френското мецосопрано Софи Кош. Диригент е Антонио Папано, „ с когото станахме много добри приятели“, спомня си Жако. Той разкрива, че поканата от оперния театър пристига след кинематографичната адаптация на операта „Тоска“ от Джакомо Пучини с участието на Анджела Георгиу, Роберто Аланя и Руджеро Раймонди, която режисьорът заснема през 2001г. Девет години по-късно правата за „Вертер“ са откупени от Парижката национална опера и постановката се играе в същия артистичен състав. През 2011г. „Вертер“ се завръща на сцената на Кралската опера в Лондон, но Йонас Кауфман е заменен от мексиканския тенор Роландо Виясон. Сега Беноа Жако изкушава почитателите на операта с „Травиата" от Джузепе Верди - постановка на Опера Бастилия- Париж, в която полската оперна прима Александра Куржак впечатлява с превъплъщението си в образа на Виолета.
Припомняме ви, че „режисьорът, който обича жените“ , както през 2012г. го окачестви „Ню Йорк Таймс“, пристигна в София в рамките на 4-тия кино-литературния фестивал Cinelibri, за да открие лично българската премиера на филма „Ева” – екранизация по романа на Джеймс Хадли Чейс. Освен номинирания за „Златна мечка” филм, бяха прожектирани и още две ленти на Жако - „Сбогом, кралице моя“ и „Вила Амалия“. В момента 71-годишният режисьор работи над филм за Казанова, а в операта мечтае да постави „Лулу“ от Албан Берг.
Какво още сподели Беноа Жако, чуйте в интервюто на Георги Митов-Геми, преведено от Емилия Клайн, в звуковия файл под снимката вляво.