Екип от френски музиколози и диригенти работят върху научно издание, посветено на творбите на Морис Равел /1875-1937/. Първата част вече е готова и представя максимален обем материали, разкриващи всякакъв тип информация за шедьовъра на френския композитор „Болеро“. Изданието съдържа: пълния оркестров ръкопис от 1928г., съхраняван в Библиотеката „Морган“ в Ню Йорк, както и работни чернови на композитора, намиращи се на различни места, като Националната библиотека на Франция, Британската библиотека, Архива на Двореца на принца в Монако, заедно с още други източници. Някои от тях биват осветлени за първи път чрез това издание - не само партитури с историческо значение на Морис Равел, но и на италианския диригент и композитор Пиеро Копола /1888-1971/ и легендарния маестро Артуро Тосканини /1867-1957/, включително и техни кореспонденции. Новото издание предлага и анализи на записите на „Болеро“ през годините, проследявайки влиянието, което имат първите от тях върху всяка следваща записана интерпретация - чрез пълна дискография за периода 1930-1939г. В архивните документи има изключително ценни записи от 1930г., като плоча на самия Морис Равел, който дирижира Оркестър „Ламурьо” /Polydor/ или на Вилем Менгелберг с Концертгебау оркестър /Columbia/, както и Сергей Кусевицки с Бостънския симфоничен оркестър. Две отделни глави представят: неиздаваната балетна версия на „Болеро“ от 1928г. за премиерата на Ида Рубинщайн от Парижката опера, и коригираната концертна версия от 1929г. Изданието съдържа 212 страници с 22 фотоса, повечето от които досега не са били публикувани, включително и 104 страници партитури. Новото научно „Издание Равел“, чиято първа част е посветена на „Болеро“, е вече факт.