Тази есен светът отбелязва 100 години от края на Първата световна война през 1918г. Във Великобритания се раждат много инициативи, свързани с тази годишнина, но една от тях дава живот на съвсем нова музикална творба. Симфония „Голямата война“ на съвременния британски композитор Патрик Хоуз ще има своята световна премиера на 9 октомври 2018г. по време на Classic FM Live – традиционните концерти в Royal Albert Hall, представени от радио Classic FM. „Този изключително важен момент в нашата национална история ще бъде отбелязан по множество начини“, пише лондонското радио по повод историческата годишнина и подчертава, че един от тях ще бъде чрез домакинството на медията на тази световна премиера. Като „красива, вълнуваща и незабравима нова творба“ е описана композицията на 59-годишния Патрик Хоуз, който вече си е сътрудничил с Classic FM като негов резидентен композитор. Според избора на слушателската аудитория, негова музика е била включена в класацията „Залата на славата“ на радиото, а завършената през това лято Симфония „Голямата война“ вече е определяна като „най-крупната и значима“ в цялото му творчество досега. Изпълнението на Симфония „Голямата война“ ще бъде поверено на огромен състав музиканти: Кралският филхармоничен оркестър, „Фанфарни тромпети“ от Кралските военновъздушни сили, многочислени хорови ансамбли като Хорът Invictus Games /„Игри на непобедимите“, сформиран от ранени и болни ветерани, възстановяващи се чрез силата на хоровото пеене/, както и Националния младежки хор на Великобритания. „Има много различни неща, които се случват из цялата страна, за да отбележат 100-годишнината. Но аз мисля, че е важно да завещаем големи, значими и запомнящи се произведения на изкуството, които да издържат на изпитанието на времето, надяваме се. Така че бъдещите поколения да могат да погледнат назад и да кажат: „Боже, за стогодишнината от тази крайно важна война, хората от 2018-та наистина са ни оставили нещо стойностно и съдържателно!“, споделя авторът пред Classic FM. Патрик Хоуз пише творбата си за симфоничен оркестър, хор и солисти – сопран и тенор, защото „теноровата партия представлява мъжът на фронта, който следва войната по своя начин, а сопраното е зрителят от далеч – майката, съпругата…“ Авторът пояснява и защо е избрал да напише именно симфония: „Бенджамин Бритън вече създаде „Военен реквием“, но симфонията винаги ме е очаровала. Малер казва, че симфонията – това е един свят… и Малер е прав“.