Ново изследване, направено по поръчка на Кралския филхармоничен оркестър в Лондон, показва, че филмовите, телевизионните и компютърните саундтраци са оказали „най-силно въздействие за въвеждането на деца в оркестровата музика". Проучването е изготвено чрез представителна извадка от 586 деца на възраст между 6 и 15 години. Данните показват, че 44% от непълнолетните респонденти са се запознали с класическата музика чрез киното, 34% са опознали жанра посредством телевизионните програми и само 16 % чрез мрежата за видеосподеяне YouTube.
За сравнение, 29% от британските деца обявяват, че са слушали оркестрова музика в училище. 32% заявяват, че училището им не ги насърчава да изучават музикален инструмент. Обезпокоително е, че 23% твърдят, че изобщо не са имали досег с оркестровата музика. Според изследването, 15% от малчуганите признават, че са открили класическата музика като саундтрак за компютърна игра, на която са играли. Това е особено разпространено сред най-малките, тъй като 18% от лицата, които са навършили 7-годишна възраст посочват игрите като източник за класическия звук.
„Въпреки че училищата могат да направят повече, за да подхранват интереса на децата към музиката, изследването предполага, че ежедневието у дома насърчава децата да слушат класика. Всяко четвърто дете споделя, че се е запознало с жанра по време на пътешествие с кола, а 17% са заявили, че са чували класическа музика по радиото у дома в присъствието на родителите им“, коментират от Кралския филхармоничен оркестър. Според управляващия директор на оркестъра Джеймс Уилямс, „има много дискусии относно намаляването на музикалното образование в училище и нашето изследване със сигурност подсказва, че това може да окаже трайно въздействие върху интереса на детето към всеки музикален жанр“.
По думите на Уилямс, „в бързо развиващата се цифрова епоха децата получават безброй възможности да откриват жанра чрез визуални и онлайн медии. Нашата работа за филмови продукции, световната премиера на концерта PlayStation и последното партньорство на Кралския филхармоничен оркестър с Google Arts & Culture са част от стратегията ни да ангажираме по-младата аудитория, да обогатим живота на хората и да им помогнем да предприемат пътуването си към света на инструменталната класическа музика".