През последните няколко дни истински звезди на съвременната опера излязоха на сцените на водещите европейски театри в три нови постановки, играни в Мюнхен, Берлин и Милано. На 28 юни една отдавна очаквана нова продукция на „Парсифал“ от Вагнер събра Йонас Кауфман, Рене Папе и Нина Стеме в Баварската държавна опера в Мюнхен, под диригентството на Кирил Петренко. Берлинската държавна опера показа „Макбет“ с Анна Нетребко и Пласидо Доминго, а на диригентския пулт бе Даниел Баренбойм; представленията започнаха от 17 юни и последното за сезон 2017/2018 се състоя снощи, на 2 юли.
На 29 юни Соня Йончева направи своя дългоочакван дебют като Имоджене от операта „Пиратът“ на Белини в Миланската Скала, под диригентството на Рикардо Фрица. Тази рядко изпълнявана сценична творба някога също е била дебют за нейния автор – през 1827г. Винченцо Белини се е представил за първи път като композитор в „Ла Скала“ именно с „Пиратът“. През втората половина на ХХ век заглавието липсва от афиша на театъра още от 1958г. насам, когато великите Мария Калас, Франко Корели и Еторе Бастианини са имали трите главни роли. Соня Йончева излиза и тази вечер на сцената, а операта се играе до 17 юли. Критиките за българското сопрано отново са много положителни: „Красива, магнетична и уверена на сцената, Йончева притежава глас от кехлибар и съблазнителен тембър, богат на нюанси и подкрепен от сигурна техника“, пише италианското издание „Connessi all'Opera“ и посочва, че всички нейни демонстрирани качества са „предпоставки за повишаване в ранг на „дива“, докато английското интернет списание за класическа музика и балет „Bachtrack“ извежда заглавието „Соня Йончева триумфира в „Пиратът“ в Ла Скала“.
Освен трите нови оперни постановки в Германия и Италия, в Испания една друга звезда изнесе концерт - на 30 юни Анджела Георгиу пя в Teatro Real в Мадрид с румънския тенор Теодор Илинкай, изпълнявайки арии и дуети от Верди, Пучини и Чилеа.