Чечилия Бартоли представи програмата на следващия Залцбургски фестивал „Петдесетница“ през лятото на 2019г. Като негов артистичен директор, Бартоли избира фокуса на едно трагично и едновременно с това необикновено красиво изкуство – музиката за кастратите. „Времето на кастратите – това е едно от най-страшните времена в музиката, но едновременно и най-удивителния период, благодарение на който се е появила тази особена музика“. Думите са нейни и бяха казани преди близо десет години, когато тя издаде своя прочут албум „Sacrificium“/„Жертвоприношение“/, в който показа неаполитанската школа на кастратите. Уважаваната италианска певица, която отпразнува 52-ия си рожден ден на 4 юни, продължава да се вълнува от тази тема, разбирайки напълно парадоксалността на епохата от XVIII век и заявява: „Ще се поклоня пред кастратите на фестивала „Петдесетница“ в Залцбург през 2019г.“
В края на месец май Чечилия Бартоли представи вижданията си за четиридневната програма, която ще бъде проведена между 7 и 10 юни 2019г. под мотото „Небесни гласове“. С израза „Един Бог, един Фаринели ...“тя се покланя пред славния италиански певец – кастрат Фаринели /1705-1782/, чието истинско име е Карло Броски. Не само като изпълнител, но и като изследовател на старата музика, Бартоли иска за пореден път да осветли както тъмната, така и светла страна на някогашната традиция. „В Италия всяка година са били жертвани хиляди момчета, дори и преди да стане ясно дали те притежават красиви гласове или не. Момчетата са били кастрирани на седемгодишна възраст, за да се запази по този начин високия глас. Но, разбира се, в тази възраст никой не е знаел дали детето е имало музикален талант. И само малка част от тези хора са успявали да се издигнат на по-високо ниво в обществото“, разясняваше тя още при излизането на албума „Sacrificium“.Колкото до фестивала, Бартоли сега споделя, че от известно време е имала идеята да посвети едно от изданията му на изкуството на великите кастрати, но освен това, настоящия момент се е оказал съвсем подходящ:„Не е съвпадение, че мога да реализирам тази идея сега, когато дискусиите около злоупотребата с телесната неприкосновеност на артистите станаха толкова актуални… Както и в много случаи от днешно време, хората са използвали своите властови позиции с извинението, че подпомагат кариерите на безпомощни деца“. Представяйки програмата на сайта на Залцбургския фестивал, певицата разказва още, че този феномен е съществувал в Европа най-малко от XII век и смело назовава явлението като „злощастна традиция за осакатяване на хиляди момчета в името на великолепни произведения на изкуството“. Чечилия Бартоли споделя и съмненията си: „Имайки предвид това, се чудех дали трябва да ознаменуваме прекрасните художествени постижения на този период и дали изобщо трябва да представим тези творби. Мисля, че отговорът е ясен: безусловно! Но в същото време, феноменът трябва да бъде разгледан от различни гледни точки, а проблематичния му контекст - да бъде дискутиран“, уверена е тя.