Italian Wonderbrass: „Границата на духовата музика може да се прескочи“

Italian Wonderbrass: „Границата на духовата музика може да се прескочи“

прескочи"

„Смятам, че границата на духовата музика може да се прескочи, когато не само допринасяш слушателят или композиторът да се намират в тяхната комфортна зона, а да ги накараш да търсят възможности отвъд познатото или онова, което си мислил да интерпретираш“ . Това заяви тромбонистът от Italian Wonderbrass Габриеле Маркети в ексклузивно интервю за Класик ФМ радио. „ В духовия квинтет откриваме тази обвързаност с фанфарите. Това е една културна граница, защото в действителност с духовите инструменти може да се изпълнят толкова много неща“, подчертава той.

Габриеле Маркети е част от италианската петорка, която ще свири на 18 май в зала „България“ от 19.30ч. Концертът е част от програмата на 18-тото издание на Европейския музикален фестивал и се организира със съдействието на Италианския културен институт в София. Музикантите ще представят пред българската публика най-доброто от своя богат репертоар със старинна италианска музика, фрагменти от оперни шедьоври във версия за духов квинтет и съвременни композиции. „Чувстваме се по-мъдри, по-способни да се вглеждаме в детайлите и да търсим повече изисканост и по-високо качество“, обяснява Маркети. „Когато израстваш, придобиваш опит и можеш да станеш по-добър, особено щом като си млад и талантът ти, все пак, трябва да избухне по някакъв начин. Така че можем да оценим нашия творчески път като съзряване и това също така се отнася както за нашите индивидуални изяви, така за личния ни живот“, добави той.

Водачът на тромбоните в Оркестъра на Театъра в Солотурн, Швейцария, разкри подробности от програмата на предстоящия концерт, но посочи и проблемите със съхраняването на традицията за изработване на духови инструменти. „От известно време насам в Италия има един вид професионално лютиерство за такива инструменти“, споделя Маркети. „Много по-лесно е да харесаш инструмент, изработен в Япония, отколкото такъв в Италия. Разбира се, това не може да се сравнява с производството на цигулки или виолончели, за което страната ни има добра репутация, а и тези струнни инструменти станаха известни по света за разлика от духовите, които не се сдобиха с подобна слава“, коментира той.

Защо Italian Wonderbrass? Кои световни музиканти служат за отправна точка на квинтета? Какви концерти предстоят пред квинтета? Отговорите на тези и други въпроси, чуйте в цялото интервю на Юра Трошанова и Георги Митов-Геми с тромбониста Габриеле Маркети, разположено в звуковите файлове под снимките вляво.