Френският контратенор Филип Жаруски продължава да изследва мита за Орфей с едно от най-известните заглавия в оперната литература, свързани с легендата- „Орфей и Евридика“ от Кристоф Вилибалд Глук. Премиерата на тази творба се е състояла през 1774г. в Кралския дворец в Неапол или цели 12 години след като произведението е поставено на сцена във Виена като първата от „реформистките“ опери на Глук. В тях композитора акцентира на опростеността на формата и директното отправяне на посланията, като отхвърля съзнателно екстравагантността, която доминира в началото на 18 век.
Жаруски не се докосва за първи път до пресъздаването на мита за Орфей. През 2017г. звукозаписната компания Erato издаде албума му „Историята на Орфей“, който включва арии от трима италиански композитори от 17 век- Монтеверди, Роси и Сарторио. И в новия си запис контратенорът ще си партнира с унгарското сопрано Емьоке Барат, която изпълнява ролята на бога на любовта Амур. В образа на Евридика се превъплъщава американското сопрано Аманда Форсайт, която заедно с оперния певец осъществи записите на операта „Ниоба, царица на Тива“ от Агостино Стефани.
Съпроводът в оперния шедьовър на Глук „Орфей и Евридика“ е поверен на Хора на Швейцарските радио и телевизия и ансамбъл „И Барокисти“ под диригентството на Диего Фазолис. 60-годишният швейцарски маестро работи за четвърти път в записите на изявения контратенор, като преди това двамата си сътрудничат в записите на „Стабат матер” от Перголези, „Артаксеркс“ от Леонардо Винчи и „Фаромондо“ от Георг Фридрих Хендел.
Новият албум ще се появи на 18 май 2018г. под знака на Erato.