Майкъл Тилсън Томас се разделя със Симфоничния оркестър на Сан Франциско

Майкъл Тилсън Томас се разделя със Симфоничния оркестър на Сан Франциско

През лятото на 2020г.

След няколко години именитият американски диригент Майкъл Тилсън Томас ще приключи един дълъг и съществен период в живота си - ерата на своето диригентско управление в Симфоничния оркестър на Сан Франциско. Той е начело на оркестъра от 1995г. насам, наследявайки Херберт Бломщет, а в края на октомври т.г. маестрото обяви, че ще се оттегли от поста си след почти три години – или през лятото на 2020г. Тогава ще се навършат 25 години, откакто Майкъл Тилсън Томас е музикален директор в Сан Франциско и едновременно с това, тогава той ще достигне 75-годишната си възраст /роден е на 21.XII.1944/. Връзката му с този оркестър е от няколко десетилетия - дебютирал е с музикантите едва на 29 години през 1974г., дирижирайки Девета симфония на Малер. Тя едва ли ще прекъсне след оттеглянето му, защото маестрото ще получи титлата „диригент – лауреат“, което му позволява да продължава да дирижира състава в не толкова натоварен график и в „проекти, близки до сърцето ми“, както самият той казва. „Като музикален директор на оркестъра, през по-голямата част от моя живот в зряла възраст и когато наближава 75-годишния ми рожден ден, аз чувствам, че това е подходящия момент да се разделя с част от административните си отговорности и да започна нов период за други творчески възможности“ – заявява Майкъл Тилсън Томас в официалното съобщение по повод оттеглянето си. Той не пропуска да отбележи благодарността си към музикантите, заради „необикновеното художествено партньорство, което съм имал с членовете на оркестъра, а и за сърдечния и щедър стил на музициране, който сме споделяли навсякъде с нашата публика“.

Един от последните големи осъществени проекти на екипа на Майкъл Тилсън Томас с неговия оркестър е издаването на пълния цикъл със симфониите на Роберт Шуман в два компактдиска, първо издание. Тук Шуман е наречен „един от най-емоционалните композитори на Романтизма“, а американският диригент дава много находчиво определение за музиката му: „резерват за застрашени емоции“. Записите на четирите симфонии представят живо изпълнение с високо качество на звука и са продуцирани от звукозаписния лейбъл на Симфоничния оркестър на Сан Франциско SFS Media. Още първият от множеството записи на състава, под диригентството на Майкъл Тилсън Томас, е спечелил „Грами“ –компактдискът с „Ромео и Жулиета“ на Прокофиев излиза през 1996г. и също документира изпълнение на живо.