Балетът "Ocean`s Kingdom" е първи опит на музиканта от ливърпулската четворка в за композиране на танцова музика. Световната премиера на балета, написана от ексбийтълса и поставена от хореографа Питър Мартин (вж. фотогалерия) и ще се състои на 22 септември в Ню Йорк. Музиката, създадена по поръчка на New York City Ballet, се изпълнява от London Classical Orchestra под палката на Джон Уилсън. Балетният спектакъл ще бъде игран 4 пъти до края на годината и още 5 пъти до февруари 2012г. Въпреки че "Ocean`s Kingdom" е първият балет на Маккартни, той се отнася към него както към всички свои неща – воден от сърцето си и вдъхновен от чувството. Първата стъпка в тази посока е била да посети Кралската Опера, за да гледа балета „Жизел” от Адолф Адам, поставена от Кралския балет. След това, Пол Маккартни се среща с танцьорите и обсъжда с тях работата си. Запленен от идеята да разкаже история чрез музиката си, той решава да се съсредоточи върху чистотата на океана. Така след само 2 месеца, първата част е завършена. Съсредоточен върху балетната постановка, сър Пол създава свят с отличаващи се герои и пленително подземно царство. Едночасовата постановка, съдържа спиращи дъха движения и мелодии. Под звуците на „Ocean`s Kingdom”, „Hall of Dance” и „Imprisonment and Moonrise”, балетът разказва необикновената любовна история на подводния свят. Резултатът е една силно експресивна работа, създадена с богато въображение - най-предизвикателната и емоционална творба, създавана някога от популярния музикант. Не за първи път Пол Маккартни се докосва до света на класическата музика. В дискографията му се отличават 4 класически албума, последният от които спечели Британска награда за класика – Ecce Cor Meum (Behold My Heart) – произведение за хор и оркесър в 4-ри части, което излезе на пазара през 2006г. Записът на "Ocean`s Kingdom" ще се появи по щандовете във Великобритания на 3 октомври под знака на Decca. Това се случва близо 50 години след като звукозаписната компания отхвърли партньорството на "Бийтълс", което се окачествява като една от най-големите грешки в музикалната индустрия. Компанията пренебрегна хитовите музиканти в началото на 1962г., заявявайки, че "китарните групи са на изчезване" и че четиримата "нямат бъдеще в шоубизнеса". Джон, Пол, Ринго и Джордж подписаха договор с лейбъла на EMI Parlophone и квартетът стана един от най-известните в света.