Даниил Трифонов представя музика, написана и вдъхновена от Шопен

Даниил Трифонов представя музика, написана и вдъхновена от Шопен

Най-новият албум

На 6 октомври 2017г. Deutsche Grammophon издаде най-новия албум на руския пианист Даниил Трифонов – „Chopin Evocations“, чието съдържание е в два компактдиска.Най-интригуващата част от тези записи е изпълнението на двата концерта за пиано и оркестър от Фредерик Шопен, но в преработка на Михаил Плетньов, който дирижира Камерния оркестър „Малер“. Така албумът представя световната премиера на новата оркестрация, направена от Плетньов върху Шопеновите клавирни концерти, но също и оригинални творби за пиано. Специално застъпена е темата за вариациите: с творбата за пиано и оркестър „Вариации по „La ci darem la mano“ на полския композитор /върху едноименния дует от операта „Дон Жуан“ на Моцарт/ и „Вариации по тема от Шопен“ на каталунския автор Федерико Момпоу/1893–1987/, чиято десета вариация, озаглавена „Evocation“, дава името на целия албум. Даниил Трифонов изпълнява още и композиции от Шуман, Григ, Барбър и Чайковски, някои от които вдъхновени от самия Шопен, като например пиесата „Шопен“ из „Карнавал“, ор.9 на Шуман или етюда „В почит към Шопен“ от Григ из цикъла „Настроения“, ор.73.

За един от записите е поканен учителят на Трифонов Сергей Бабаян, с когото заедно записват Рондо в до мажор, ор.73 за две пиана от полския композитор. Сергей Бабаян е клавирният педагог от 2009г. на младия пианист в Кливланд, а самият той е учил през 80-те при Михаил Плетньов в Московската консерватория. Ето какво сподели неотдавна Бабаян в интервю за KQED Arts, Сан Франциско:„Първото, с което Даниил ме привлече, бе Шопен. Има някаква гъвкавост и елегантност във фразата, които притежават всички Шопенови пианисти – и това е много рядка дарба!“Именно в Сан Франциско 26-годишниятДаниил Трифонов сега често гостува по покана на Симфоничния оркестър на града. Снощи, на 30 октомври, той изнесе първия си концерт там за сезона, озаглавен „Майсторите на Романтизма: Трифонов свири Шопен“, с приблизително същата програма от новия си двоен албум, но без оркестър. През февруари 2018г. му предстои друг концерт, в който заедно с 56-годишния си наставник Сергей Бабаян ще поднесат на американската публика общ клавирен рецитал.