Санторо за Кабаиванска: „Дължа й наистина всичко”

Санторо за Кабаиванска: „Дължа й наистина всичко”

Преди да дебютира в „Норма”

За първи път италианското сопрано Марили Санторо ще се превъплъти в образа на Норма на българска сцена, след участието си в 17-тия Международен майсторски клас на Райна Кабаиванска. Спектакълът е съвместна продукция на Нов български университет и Софийската опера и балет и ще се проведе на 13, 14 и 15 октомври 2017г. в столичния „храм на белкантото”. Оперното произведение, написано от Винченцо Белини, ще бъде режисирано от Уго де Ана. В ефира на Класик ФМ Марили Санторо посочи, че това е „голяма отговорност, но и огромна чест. Голяма отговорност, защото Райна избра мен за този персонаж. Няма нищо по-хубаво от това такъв изтъкнат преподавател и невероятна оперна прима като Райна Кабаиванска, да повярва в теб”. Миналата година Марили Санторо дебютира в ролята на Турандот от едноименното произведение на Джакомо Пучини. В ефира на Класик ФМ тя откровенно призна, че се чувства „изключително свързана със Софийската опера и с България. Причината е, че именно тук правя първите си големи роли за първи път в пълно спокойствие и с топлината, която ми дава публиката”. Въпреки че е слушала записи на Кабайе, Черкуети, Деси и Девия, младата италианска оперна изпълнителка счита Мария Калас за еталон: „Нейното превъплъщение в образа на Норма е недостижимо. Имах късмета да опозная тази певица чрез онова, което ми разказваше моята преподавателка Райна Кабаиванска, а да слушам как маестра Кабаиванска говори за Калас - това бе огромно вдъхновение за мен”.

Марили Санторо е учила при Лиляна Марцано и е дипломирана в Консерваторията „Франческо Чилеа” в Реджо Калабрия. Нейни преподаватели са били Антонело Паломби, Ренато Брузон, Бруна Балиони, Джована Казола и Мариела Девия. Талантливото сопрано подчертава значимата роля на Райна Кабаиванска за своето усъвършенстване: „Дължа й наистина всичко – от вокалната техника до чисто човешките отношения. Признавам си, че не съм лесен характер, но тя успява да влезе под кожата ми като майка, като преподавател и като жена. Тя ме разбира, държи ме за ръка и ми казва къде греша. Без да говорим дали съм изпяла нещо добре или не толкова добре, искренно изразявам своята огромна благодарност към нея”.

През 2013г. Марили Санторо пее на сцената на Театро Рендано в Козенца в операта „Паризина“ от Пиетро Маскани в рамките на оперна вечер в чест на композитора. Година по-късно дебютира в Ливорно в операта „Дон Жуан” от В.А.Моцарт, като спектакълът е част от "Mozart Project" – проект, посветен на младите оперни певци. Санторо участва в „Реквием” от Верди в рамките на Фестивала за духовна музика в Реджо Калабрия, а впоследствие става част от италианската оперна школа към Театро Комунале ди Болоня, където се превъплъщава в образа на Виолета от операта „Травиата”. Същата роля играе в Театро Голдони в Ливорно през 2015г. В Бреша пее на една сцена с Даниела Деси под палката на Марко Армилято. През 2016г. дебютира в операта „Турандот” от Джакомо Пучини в проекта „Операта Утре” /”Opera Domani”/ с турне в цяла Италия.

Според Санторо, в родината й Италия се наблюдава „умерена тенденция на завръщане на хората към оперното изкуство. Прави се чрез децата. Иска ми се да вярвам, че това е едно положително развитие. Заобиколена съм от много колеги, които са на моята възраст, които ежедневно се борят за неговото съществуване, тъй като носят отговорност и чест да допринасят за създаването на нещо хубаво по света. Именно това преподава и маестра Кабаиванска всеки ден на своите възпитаници”.

Чуйте интервюто на Георги Митов-Геми с Марили Санторо в звуковия файл под снимките вляво.