Преди броени дни в Лондон бе открита изложба, посветена на Сър Саймън Ратъл в качеството му на новоизбран музикален директор на Лондонския симфоничен оркестър. Експозицията, разположена в Барбикан център, е създадена от артистичното дуо Клиъри Конъли в чест на един от най-изявените диригенти на нашето съвремие. Те са подготвили специално изработена безшумна инсталация, която показва движенията на диригента, записани като поредица от бели светещи точки, докато той ръководи изпълнението на Вариации „Енигма” от Едуард Елгар. „Винаги сме считали диригентът за фигура, която работи в пълна тишина и не издава звук”, обяснява Денис Конъли. „Той просто убеждава музикантите да свирят. Неговите движения са показани като подвижни точки на екрана, предизвикващи представата на зрителя за човешката фигура, която ги извършва”.
Проектът „По-малко от тринадесет” се основава на работата на шведския психофизик Гунар Йохансон, който през 70-те години извършва експеримент, за да докаже какво количество информация е необходима на мозъка ни, за да възприеме движенията на тялото. Той достига до заключението, че за целта са напълно достатъчни само 13 движещи се точки. Клиъри Конъли целенасочено използват този визуален похват като размиват границите на абстракцията. Точките са предназначени, за да предизвикат музика в съзнанието на публиката, отколкото да илюстрират прецизността в замаха на Маестро Ратъл.
В друга инсталация е показана идеята на музикантката Анна Мередит и художника Джонатан Мънро. След поредица от семинари с повече от 100 участници в Източен Лондон, те поставят задачата за изследване на личностните характеристики на всеки доброволец. Впоследствие всеки участник може да се представи, като композира, заснеме или изрази себе си чрез танц, поезия и рисунка. Резултатите са събрани в интерактивната инсталация, която дава възможност на посетителите да създават подобни произведения на изкуството чрез използването на подови сензори. Тук отново има връзка с Вариации „Енигма” от Едуард Елгар, тъй като чрез тях английският композитор от края на 19 век се опитва да изобрази различни черти на своята съпруга и най-близките си приятели.
Изложбата е отворена за посетители до 7 януари 2018г.