Руската звукозаписна фирма „Мелодия“ работи върху един амбициозен проект – колекция с оркестрова музика на руските композитори от XIX и XX век. Първата част на „Антология на руската симфонична музика“ е вече готова и излезе на музикалния пазар по-рано тази година. Глинка, Даргомижски, Балакирев, Мусоргски, Бородин, Римски-Корсаков, Чайковски, Танеев, Лядов, Калинников, Аренски, Метнер и още много други автори са включени в първия от общо трите комплекта на сборника. Записите са подредени хронологично в 55 диска, а като бонус са добавени съчиненията за пиано на Николай Метнер в изпълнението на Евгений Светланов. „В течение на едно столетие руското музикално изкуство е претърпяло колосална еволюция и благодарение на „Антологията“ слушателят получава възможността да улови този жив и стремителен път“, четем в описанието на самата колекция.Голяма част от предложените записи са под диригентството на Евгений Светланов и са дело на Държавния академичен симфоничен оркестър /от времето на Съветския съюз, създаден през 1936г./, който от 1991г. насам носи името на маестрото и през току-що изминалия сезон /2016-2017г./ отбеляза своите 80 години съществуване. С този I-ви том от колекцията, „Мелодия“ предлага едно луксозно издание в твърди корици, което е допълнено от книжка с необходимата информация за слушателя на четири езика /руски, английски, френски и немски/, а също и илюстрации от оригиналните обложки на някогашните плочи. През тази есен се очаква и продължението на звукозаписната поредица, която ще представи пълния списък от оркестрова музика на Александър Глазунов /1865-1936/. Освен това, вторият комплект ще съдържа и творби на Рахманинов, Скрябин, Шостакович, Прокофиев, Хачатурян, 14 симфонии на Мясковски, заедно с избрани оркестрови произведения на композитори от ХХ век, като Шчедрин, Хренников, Вайнберг, Глиер и др., някои от които ще бъдат издадени за първи път.
„Антология на руската симфонична музика“ се дължи преди всичко на Евгений Светланов /1928-2002/ - известният диригент, пианист, композитор и музикален деец, който е работил повече от четвърт век върху записите за една подобна колекция. От „Мелодия“ припомнят, че още в младите си години той е искал да върне към живот малко известни и забравени страници от руската музика, което постепенно е прераснало в идеята за цяла антология – да представи„пълната картина на руското музикално изкуство от Глинка до Рахманинов“.