Цели 2 години продължиха ремонтните дейности в Кралски оперен театър „Ла Моне“ в Брюксел. На 5 септември 2017г. културната институция ще се възроди за нов живот след реставрация на залата и по-специално на сцената, вече оборудвана с най-модерните средства, които ще позволят включването на нови сценографии. Последното обновяване на „Ла Моне“ бе извършено преди 30 години, поради което се наложи една по-сериозна реконструкция на пространствата в сградата, открита през 1856г.
Преоформянето на сценичното пространство е единственото, което се забелязва на пръв поглед, тъй като останалите ремонтни работи са извършени доста консервативно. Капацитетът на театъра от 1125 места не се променя, както и формата и материалите, от които са изработени седящите места. Новото удобство за зрителите е, че креслата могат да бъдат премествани, а не да бъдат задължително фиксирани в няколко реда. Мерките за сигурност в сградата са подобрени, както и климатичната инсталация. В миналото гостите на оперните спектакли често се оплакваха от студ в залата, а артистите от топлия въздух на сцената. Въведено е и LED осветление, което значително ще спести разходите за електроенергия на този храм на оперното изкуство. Повдигащите и спускащи механизми са по-бързи и по-тихи, което позволява по-лесно преместване и смяна на декорите.
Произведението, с което ще бъде дадено началото на следващия сезон, е операта „Пинокио” от Филип Бусманс - резидентен композитор на театъра в периода 1985-2006г. Произведението на 81-годишния белгийски композитор бе показано за първи път на 3 юли тази година във Франция в рамките на фестивала „Екс ан Прованс”, който е копродуцент на постановката. По време на репетициите музикантите са забелязали, че в оркестрината има слаба положителна промяна в звука, въпреки положените усилия за неговото подобряване.
Въпреки че ремонтните дейности се удължиха с една година от предвиденото, те все още не са завършили, но ръководството взе решението да отвори вратите на „Ла Моне” в първия възможен момент. От театъра предвиждат завършването на подземния тунел, който свързва историческата сграда с друго подобно здание, където се намират ателиетата. Предвижда се и реставрация на фасадата, за която все още няма определена дата.