Ежегодното проучване за приходите на диригентите в американските оркестри, изготвено от Дрю МакМанъс от организацията „Adaptstration”, вече е факт. За първи път в челната десетка попада жена. Начело на Симфоничния оркестър на Балтимор е Марин Алсоп, чийто годишни приходи възлизат на над 1 015 937 долара. За първи път съставът отделя седемцифрена сума за своя музикален директор. Въпреки това, Алсоп е едва на девето място в Топ 10 на най-добре платените диригент, като последната позиция заема Ленард Слаткин (828 591 долара), който е музикален директор на Симфоничния оркестър на Детройт. С по-голяма сума от тази на американската диригентка могат да се похвалят музикалните директори Дейвид Робъртсън /1 042 644 долара, Симфоничния оркестър на Сейнт Луис/, Яник Незе- Сеген /1 110 000 долара, Филаделфийския оркестър /, Франц Велзер-Мьост /1 248 711 долара, Оркестъра на Кливланд/, Алън Гилбърт /1 672 450 долара, Нюйоркската филхармония/и Густаво Дудамел /1 906 100 долара, Филхармоничния оркестър на Лос Анджелис/.
Диригентите, класирани в първите три места, са получавали суми, надхвърлящи 2 милиона долара. На върха е италианският маестро Рикардо Мути /2 776 869 долара, Чикагския симфоничен оркестър/, Майкъл Тилсън Томас /2 715 815 долара, Симфоничния оркестър на Сан Франциско/ и Яп ван Звейден /2 657 139 долара, Симфоничния оркестър на Далас/. При последният се наблюдава сериозен спад в приходите.
Анализът показва още, че Оркестрите в Бостън и Хюстън не са оповестили възнагражденията на своите музикални директори, които за първа година работят на тази длъжност. Дрю МакМанъс отбелязва липсата на Кристоф Ешенбах, който завърши последния си пълен сезон с Националния симфоничен оркестър на САЩ. Според анализатора, причината е в разминаването между отчетената сума /2 709 973 долара/и размера на компенсацията, която диригентът е получил /2 274 151 долара/. „За първи път се сблъсквам с подобен случай, при който маестро-мултимилионер не присъства сред петте най-високоплатени независими изпълнители”, заявява МакМанъс. Изчисленията са направени за сезон 2014/2015г., но едва сега стават известни в публичното пространство. Има определени фактори, които и този път са игнорирани. Припомнете си ТУК