„Певците от моето поколение вече сме музейни експонати”, заяви световноизвестният оперен изпълнител Шерил Милнс. „Не го казвам, за да се оплача”, подчертава американският баритон и допълва, че ветераните продължават традициите, поставени още от времето на Моцарт. В интервю за испанското списание „Platea magazine” 82-годишният баритон разкрива любопитни истории за оперните артисти от своето поколение, като подчертава значимостта на големия български бас Николай Гяуров. „А, Николай! Той беше „Гигантът”. Не беше с толкова дълбок басов тембър колкото този на Чезаре Сиепи. Но водещото при Гяуров беше нещо невероятно. Какъв актьор, каква фразировка, какъв изказ! И какъв голям колега и голям човек! Аз пях на дебюта му в Метрополитън опера в постановката „Фауст” от Шарл Гуно. Впоследствие сме се изявявали и на още много места”, спомня си Шерил Милнс.
Легендарният оперен певец разкрива, че силно влияние върху изграждането му оказва Тито Гоби. „През 70-те години участвах в негов майсторски клас, в който той ни разказваше за богатата си кариера. Изненадах се, когато установих, че колегите ми са разочаровани от това – струваше им се досаден или старомоден. В една от почивките застанах пред тях и заявих: „Този човек от 1940г. до 1960г. промени сценичната изява на цяло поколение певци. Не сте впечатлени, тъй като всички днес пеем като него и това е нормално, както за сопраните е Мария Калас. Невероятно е, че днес предаването на този опит изглежда остаряла форма”, посочва Милнс в интервюто.
Американският баритон преживява забележителни моменти на сцената с най-големите диригенти- Бьом, Караян, Шолти, Джулини, Мути, Абадо и др. Пял е на една сцена с Бергонци, Павароти, Карерас, Доминго и т.н. „Само с дел Монако не съм излизал на една сцена. Той вече не пееше, когато започваше кариерата ми”, казва още Шерил Милнс. Той смята все още, че оперните изпълнители не трябва да изразяват мнение относно политиката. В тази връзка често си припомня един истински случай, превъртал се в анекдот. Случаят е с една от неговите любими партньорки на сцената- оперната прима Монсерат Кабайе. Шерил Милнс споделя, че по време на пресконференция в САЩ журналист й задава въпрос относно действията на генералисимус Франсиско Франко. А тя отговаря: „Обожавам Франко! Франко Корели! Много голям тенор!”