Валерий Гергиев и Владимир Спиваков са най-добре платените класически музиканти в Русия. Това сочат официалните данни на Министерството на културата на Руската федерация, относно декларираните доходи за 2016г. на ръководните фигури в културните институции към държавния бюджет. 64-годишният Гергиев, който е генерален директор и художествен ръководител на историческия Мариински театър вече близо 30 години, е декларирал 154,45 милиона рубли, което надвишава сумата от 2015г., когато диригентът бе заработил 130 милиона в родината си. Другият високоплатен класически музикант в страната е Владимир Спиваков, който е начело на Националния филхармоничен оркестър на Русия още от основаването му през 2003г., създаден от Министерството на културата. Неговите актуални доходи възлизат на 76,14 милиона рубли. Освен тях, сред най-богатите творци в класическата музика е и диригентът Юрий Темирканов, ръководещ престижната Петербургска филхармония, както и Юрий Башмет -сега начело на Държавния симфоничен оркестър „Нова Русия“, сформиран през 1990г. с правителствен указ. От по-младото поколение е 45-годишният диригент Владимир Юровски, който също се нарежда сред първите десет в този списък, в качеството му на художествен ръководител на Държавния академичен симфоничен оркестър на Руската федерация.
Популярният в страната уебсайт за класическа музика ClassicalMusiNews.Ru оповестява данните и припомня по-стара своя публикация от март тази година, под заглавие: „Заплатите на работещите в културния сектор на Русия не са изплатени от началото на 2017г.“Позовавайки се на информация от „Mail.Ru, BBC и собствени източници“, изданието описа множество случаи на неизплатени трудови възнаграждения в Московската и Петербургската консерватории, Руската музикална академия „Гнесини“, Академията за хорово изкуство „В.С.Попов“ и още много други държавни културни институции, не само в сферата на класическата музика.По повод най-новите официални данни от края на май 2017г., ClassicalMusiNews.Ru прави следния коментар: „Информацията, публикувана от Министерството на културата не за първи път, предизвика бурен интерес в социалните мрежи, особено на фона на неотдавнашната криза заради неизплатени възнаграждения в културните учреждения, подопечни на федералното министерство“. Цитирано е и мнението на един от известните съвременни руски музиканти:„В тази връзка, виолончелистът и музикален продуцент Алексей Стебльов задава въпроса: „Правилно ли разбирам, че дори и в този беден сектор като културата, е пренесен общодържавния модел: върхушката получава всичко, а останалите - просто колкото да не умрат? Добър модел, очевидно. И работи добре“.