Ръководството на Нюйоркската градска опера счита, че постът е напълно излишен. Пред вестник New York Times управляващият и артистичен директор Джордж Стийл (на снимката) заяви, че „такава длъжност няма никакъв смисъл”. На противоположна позиция обаче е оркестровия диригент Джордж Манахан, който е заемал тази позиция от 1996г. „Нюйоркската градска опера стана важна част от моя живот през последните четиридесет години. Тъжен факт е, чев плановете за бъдещето на оперната трупа се пропуска ролята на музикалния директор.”, твърди той. Поводът за публикацията са икономическите затруднения, пред които е изправена операта, както и несъгласието с поведението на Манахан, чиято заслуга е призната както от творческия екип, така и от критиците. Новият сезон за Нюйоркската градска опера ще започне през февруари 2012г. с „Травиата” от Верди- продукция на Джонатан Милър с участието на сопраното Лакита Мичъл и канадския тенор Дейвид Померой, който ще направи дебют на тази сцена в ролята на Алфредо. Тогава се очаква и световната премиера на първата опера на Руфъс Уейнрайт „Примадона”, режисирана от Тим Албъри. Номинираният за Грами композитор е и съавтор на френското либрето заедно с Бернадет Коломин. В програмата за сезон 2011/2012г. Нюйоркската градска опера предвижда „Така правят всички жени” от Моцарт, както и операта „Орфей” от Телеман, написана през 1726г., чието либрето е на три езика: немски, френски и италиански.