„Очакваме да свирим в зала, в която има интимност, топлина и атмосфера, както и една страхотна акустика“, заяви неотдавна главният диригент на Дрезденската филхармония Михаел Зандерлинг. Повод за тези думи е продължилата пет години реконструкция на Kulturpalast /Двореца на културата/ в Дрезден – мястото, в което оркестърът се помещава. Още през юли 2012г. започна подготовката за изграждането на концертна зала с достатъчно добра акустика, която да бъде достойна за един симфоничен ансамбъл от ранга на съществуващата от 1870г. Дрезденска филхармония. Реконструкцията най-после приключи и официалното откриване на новата зала се състоя в последните дни на април – 29 и 30 април 2017г. „Докато фоайето е възстановено в съответствие с оригинала, репетиционните и офис помещенията са нови“, пише Dresden magazin, като допълва, че сега вече „музикантите са особено доволни от наличните лични шкафове в съблекалните - най-сетне място, където те могат да съхраняват вещите си и където не се налага постоянното им преместване“. Проектът е струвал на Дрезден 81 милиона евро, а градските власти могат да се похвалят, че няма голямо забавяне в сроковете за реконструкцията и всичко е било в рамките на предвидения бюджет. „След дълги разисквания и планиране, най-после Дрезденската филхармония има приказна нова концертна зала, която благодарение на холандските акустични експерти Peutz Consult, притежава желания „тъмен“ звук“, пише още изданието.
В периода на ГДР оркестърът работеше основно в открития през 1969г. Дворец на културата, въпреки че това пространство бе използвано и за други цели, типични за социалистическата пропагандна култура, за които акустиката бе от второстепенно значение. След обединението на Германия се зароди идеята за нова концертна зала. Тези планове, обаче, не можаха да се осъществят в мандата на диригента Марек Яновски /оглавявал оркестъра от 2001 до 2003г./, който напусна състава именно по тази причина, но днес вече е Почетен диригент на Дрезденската филхармония. В последните години, докато течаха ремонтните дейности, оркестърът изнасяше концертите си в Kreuzkirche /Църквата на Светия кръст/, във Висшето музикално училище „Карл Мария фон Вебер” в Дрезден, в замъка Албрехтсберг и на други емблематични за града места. На гала концерта за откриването на новата зала прозвуча Деветата симфония на Бетовен, под диригентството на Михаел Зандерлинг,„Празнична увертюра“ на Шостакович, сред гостите бе и именитият баритон Матиас Гьорне, който изпълни песни на Шуберт с адаптиран съпровод за оркестър.