След повече от половин век партитурата на „Песен за земята“ от Густав Малер се завърна във Виена. Симфонията-кантата на австрийския композитор за два гласа /тенор и алт/ и оркестър, върху чийто нотен текст е положен печата на Виенската филхармония, вече е „у дома“, пише The New York Times. Обратният път на партитурата от САЩ към Европа завърши едва сега, след като повече от 50 години нотите са били в Ню Йорк, защото през 1966г. те попадат у Ленард Бърнстейн, за да работи той върху тях.Чак след смъртта на диригента през 1990г., партитурата е била предадена на Нюйоркската филхармония. Сега, когато Виенската и Нюйоркската филхармонии празнуват 175-годишнините си, в съвместна изложба на експонати от техните архиви бе изложена и тази ценна находка. Това стана преди седмица, на 28 март, при отбелязването на голямата годишнина от историческия първи концерт на Виенската филхармония, състоял се на 28 март 1842г. Така партитурата на „Песен за земята“ бе предадена обратно във Виена – акт, който извършиха представители на Нюйоркската филхармония и членове на семейството на Ленард Бърнстейн. „След повече от 50 години нашата Малерова партитура най-накрая се завърна у дома!“, възкликва председателят на Виенската филхармония Андреас Гросбауер в официалните си думи, с които благодари на семейството на Бърнстейн. Ето какво още казва той: „Не само, че сме развълнувани да си върнем обратно тази историческа партитура, която първоначално е била дирижирана от Бруно Валтер при първото изпълнение на „Песен за земята“ от Виенската филхармония, но и високо ценим нейната специална връзка с нашия приятел и сътрудник Ленард Бърнстейн, който поддържаше близки отношения и с двете филхармонии и чиято памет ние грижливо пазим“, заявява Гросбауер, цитиран от The New York Times.