Кралският театър в Мадрид ще бъде домакин на първото изпълнение в Испания на една от забравените опери на Георг Фридрих Хендел – „Роделинда”. Първата постановка е планирана за 24 март и ще бъде последвана от 9 спектакъла до 5 април 2017г. Артистичният директор на Театро Реал Жоан Матабош обясни, че постановката е създадена в копродукция с Операта във Франкфурт, Гран Театро дел Лисеу в Барселона и Операта в Лион.
Действието се развива в Милано в двореца на кралете на Ломбардия. Съкрушената от смъртта на съпруга си крал Бертаридо и страхуваща се за бъдещето на сина им Роделинда се опитва да предизвика диктатора Гримоалдо, който желае да се сключи брак с нея, за да се укрепи на трона.
Премиерата на операта се е състояла през 1725г. в Лондон. Музикалният директор Айвър Болтън посочва, че творбата е писана в един от „най-плодотворните периоди на Хендел”, когато създава своите знаменити произведения „Юлий Цезар в Египет” и „Тамерлан”. Към това се прибавя и факта, че по същото време композиторът е бил импресарио и е разполагал с най-добрите певци.
Постановката е предизвикателство за Оркестъра на Кралския театър в Мадрид, който трябва да осъществи „радикална промяна в посока към барока”, коментира Болтън. „Би било по-лесно да разполагаме с бароков оркестър, но моята философия е, че титулярният състав трябва да може да изпълнява всякакви творби и да го прави добре”, добавя той в интервю за испанския ежедневник „Ел Паис”. Сценографът Клаус Гут превръща сцената в „голяма къща на няколко нива, по които да се движат персонажите”. Видът на тази „сграда” в английски стил е вдъхновена от Къщата на Хендел в Лондон, която понастоящем е частен музей.
Историята за съпружеската любов и борбата за власт е пресъздадена не само чрез играта на героите, но и чрез визуални ефекти, които разкриват мечтите, рисунките и погледите на Флавио, който е син на Роделинда. Оперният спектакъл отразява ситуации, актуални и днес, в които изпъкват „семейните конфликти, които ни позволяват да се спрем, да погледнем навътре в себе си и да не повтаряме грешките си”, пояснява Болтън.
Главната роля е поверена на сопраните Луси Кроу и Сабина Пуертолас, които се очаква да разкрият „мъжките черти у Роделинда за разлика от диктатора, който се оказва безхарактерен и манипулируем”, споделя музикалният директор. „Това е точно обратното, на което сме свикнали да виждаме у един героичен образ, изпълнен от тенора”, каза той. Генералният директор на Театро Реал Игнасио Гарсия-Беленгер посочва, че предстоящата премиера дава нова посока за развитие на връзките с другия голям испански оперен театър- „Лисеу” в Барселона. Това се случва за втори път в историята на двете институции след 2007г.