Продуцентът и музикален директор на хитовия филм “La La Land” Мариус де Врийс бе назначен от Английската национална опера. Той ще работи като творчески консултант за развитието на проекти извън традиционните представи за опера.От ръководството на трупата заявиха, че де Врийс, който е продуцирал изпълнители като Мадона, Дейвид Бауи, Ани Ленъкс и др., ще допринесе за „комбинирането или сблъскването на операта с популярната и електронната музика“. Назначаването демонстрира намерението на новия артистичен директор на Английската национална опера Даниел Крамър да промени ситуацията в трупата, която изпитва сериозни проблеми през последните години. Идеята му е да се привлече „аудитория, която никога не е била ангажирана преди с оперното изкуство“. Крамър и де Врийс са работили заедно през 2013 г. за мегамюзикъла „Кинг Конг“, като инвестицията за проекта възлизаше на 36 млн.долара.
„Наред с традиционните продукции, които са от жизненоважно значение, ние продължаваме да разширяваме границите на операта и опознаването й по различни пътища, които могат да се предприемат в бъдеще", споделя Крамър пред британския вестник „Гардиън“. „Де Врийс има изключително ниво на експертни познания в музикалните, филмови и електронни индустрии и очаквам с нетърпение да споделяме с публиката плодовете на това сътрудничество", добави той. От своя страна, де Врийс посочва: „Аз съм развълнуван да бъда отново в творчески отношения с вдъхновяващия мечтател Даниел Крамър. За мен е чест да бъда приветстван в семейството на Английската национална опера и ще се стремя да помагам в развитието на нови проекти и сътрудничества, като в същото време достигна до нови аудитории“.
Мариус де Врийс има дълга и впечатляваща биография не само като продуцент на поп-изпълнители, но и като музикален директор на филма „Мулен Руж“ на Баз Лурман и съавтор на саундтрака за филма „Ромео + Жулиета“, отново на Лурман. Съвсем наскоро де Врийс бе избран за музикален директор и музикален продуцент на “La La Land” – филм, който успя да покори наградите „Оскар“ и „БАФТА“. Неговото назначение ще бъде посрещнато добре от хората, които вярват, че Английската национална опера трябва да бъде по-смела, но може да се тълкува и като предупреждение към традиционните ценители на операта. Но Крамър има както страстни привърженици, така и върли противници. Австралийският тенор Стюърт Скелтън, който редовно пее в Английската национална опера, заяви през миналия месец, че Крамър е „грешният човек за този пост“. Изборът бе изненада и се счита от мнозина за последната възможност пред трупата, която се бореше за своето съществуване. Музикалната институция излезе от портфолиото на английския Национален съвет по изкуствата, което бе съпътствано с оставки и злостни коментари.