За ролята на Виолета от операта „Травиата“ на Верди, чийто спектакли продължават на сцената на Метрополитън опера до средата на април 2017г., The New York Times публикува ласкави отзиви за българското сопрано Соня Йончева. Критикът Закари Улф, който неведнъж е хвалил певицата, сега пише: „Отново бях изненадан, на премиерата на възобновената „Травиата“ в Мет, как гласът на Соня Йончева става по-зрял през последните няколко години. Но това развитие не е само в обема, то е и в дълбочина, и аз се връщам към нейния плач накрая в „Addio del passato“, когато ниския й регистър се уповава на някакво безстрашно вокално майсторство…“ В статия върху две оперни заглавия, които сега се играят в Метрополитън опера, критикът съпоставя Соня Йончева в „Травиата“ и латвийката Кристине Ополайс в „Русалка“ на Дворжак. Сравнението, обаче, се оказва в полза на българката: „Две сопрани, и двете красиви, ярки актриси в средата на 30-те си години, са се издигнали до същински оперни звезди в последно време… Слушайки ги паралелно, се изясняват различията в основата на всичките техни сходни характеристики: гласовете им са разнопосочни. Докато гласът на г-жа Йончева е съзрял като по-плътен и по-богат през изминалите сезони, то при г-жа Ополайс той е изтънял и избледнял“. Като оперен критик, работил преди за The New York Observer, Закари Улф публикува материали за The New York Times от 2010г. насам в качеството си на редактор в областта на класическата музика. След като е проследявал до момента развитието на 35-годишното българско сопрано на нюйоркска сцена, той обосновава мнението си така: „И двете остават магнетични изпълнителки, но г-жа Йончева сега е тази, която е търсена, без значение какво точно прави“ и допълва, че „тя може да изпее почти всичко: „Травиата“, „Норма“ от Белини и албума „Хендел“. Той смята, че ако преди няколко години Соня Йончева е била фокусирана преди всичко върху това, да навлезе на територията на Мет, то „сега тя насища оперния театър много по-лесно със звук, който е едновременно по-мек и по-силен, по-малко остър и по-окръглен“. В заключение критикът казва: „Но най-важното е, че това беше като едно откровение - да чуеш как гласът на г-жа Йончева еволюира“.
Соня Йончева дебютира в Метрополитън опера като Джилда от „Риголето“ на Верди през 2013г., а първото й превъплъщение в ролята на Виолета от „Травиата“ именно в Ню Йорк бе преди две години. Сега на официалния уебсайт на престижния оперен театър е написано: „Соня Йончева пее една от най-обичаните героини, трагичната куртизанка Виолета - роля, в която тя триумфира на сцената на Мет през 2015г.“ Още тогава българската певица бе поставена в списъка на The New York Observer за най-добрите изпълнителки на Виолета от сцената на Мет.