Испанската критика хвали Людмил Ангелов

Испанската критика хвали Людмил Ангелов

След концерт в Малага

Испанската критика не пести суперлативите си по адрес на Людмил Ангелов. Талантливият български пианист покори сърцата на публиката в Малага по време на концерта си с Филхармоничния оркестър на града, дирижиран от румънеца Михнеа Игнат. В залата на Театро Сервантес прозвуча брилянтната му интерпретация на Първия клавирен концерт на Фредерик Шопен. Програмата включваше и Симфония № 36 „Линц” от В.А.Моцарт, както и Сюита от „Кавалерът на розата” от Р.Щраус.

Ласкавите отзиви за Людмил Ангелов не закъсняха. В коментара си „Изключителен Шопен в Малага”, Хосе Антонио Кантон акцентира на задълбочените познания на изявения ни музикант върху творчеството на полския композитор. „Повече от 40 години Ангелов работи с такъв артистичен аристократизъм, който напомня на големите легенди на пианото, което личи от начина му на интерпретация – съчетание от мъдрост, стилистична автентичност и неподправено музикално излъчване”. В публикацията, поместена в специализираното издание scherzo.es, авторът отбелязва следното: „той изпълни първата част от Концерта за пиано и оркестър в ми минор, оп.11 с фина деликатност, която изисква творбата, без да пренебрегва баланса с оркестъра...Ангелов показа, че познава тайните на това произведение, като изважда на показ всеки детайл със съвършена артикулация. Тя достига в най-висока степен във втората част на творбата, в която изпъква благородната същност на Шопеновата мисъл. Пианистът успява да поддържа постоянно изящната, почти белкантова експресивност”. В анализа си Хосе Антонио Кантон подчертава техническите принципи при изпълнението, които следва Людмил Ангелов. Според критика, „опорната точка е клавиатурата, която предава музикалните послания чрез перфектния баланс между тежестта на ръката и пъргавината на китката и пръстите – една от най-големите загадки на високия клавирен виртуозитет, които залага Шопен и на които Ангелов е най-големият изразител с превъзходното си усещане за рубато. Този отличителен белег на полския композитор бе увековечен с биса – Ноктюрно в до диез минор, посмъртен опус, което пианистът изпълни с висока степен на осъзната страст”.

Изданието „La opinión de Málaga” също разкри качествата на концерта, въпреки че акцентира повече на диригентската работа на Михнеа Игнат. В статията си „Съблазнителната палка” журналистът Алехандро Фернандес посочва достойнствата на българския музикант, но не пропуска да отбележи постигнатата симбиоза на сцената. „С извънредно силна чувствителност Людмил Ангелов, диригентът и оркестъра изградиха своя прочит, зареден с чувственост, въпреки ярко изразената главна роля на пианото в първата част. След премереното Алегро в началото, пианистът продължи с Романса, без преувеличения, с неустоимия си интимен тон, за да достигне до завършващото Рондо, отдалечено от патетизма и обичайния патос, с който се свързва репертоара на полския композитор”.

Людмил Ангелов продължава с концертните си изяви на Стария континент. На 27 февруари 2017г. той ще акомпанира на оперната прима Красимира Стоянова в Миланския оперен театър „Ла Скала”. В рецитала, за който билетите са напълно разпродадени, българските музиканти са включили програма с творби от Чайковски, Мусоргски, Пучини и Респиги. Оставаме в очакване на техния успех, който едва ли ще остане незабелязан от италианската критика.