На 12 февруари в Лос Анджелис Националната академия за звукозапис на САЩ присъди за 59-ти път своите награди „Грами“. Класическите музиканти, макар и незаслужено по-непопулярни в сравнение с колегите си от другите жанрове, получиха признание в различните категории. Както написа британският критик Норман Лебрехт, „класическите награди „Грами“ са незначителен придатък в церемонията, те са обявени в навечерието на основното събитие и все не стига времето на екрана за тях“… И все пак, Бостънският симфоничен оркестър има най-голямо основание за радост, след като за втора поредна година спечели награда за проекта си „Шостакович под сянката на Сталин“ с диригента Андрис Нелсонс - за записа на симфонии № 5, 8 и 9 от руския композитор. Именно в категорията „най-добро оркестрово изпълнение“ бе и номинацията на Кралския Концертгебау оркестър /с концертмайстор Веско Ешкенази/ за работата върху Пета симфония на Прокофиев, под диригентството на Марис Янсонс. Композицията „Духовете на Версай“ на американския автор Джон Корилиано, познат на по-широката публика най-вече с музиката си към филма „Червената цигулка“, завоюва наградата сред оперните записи. Продукцията е на Лосанджелиската опера, а сред конкурентите в този раздел бе и записа на „Сватбата на Фигаро“ от Моцарт /с участието на Соня Йончева/. Виолончелистът Йо-Йо Ма и неговият ансамбъл „Пътят на коприната“ спечелиха „Грами“ в жанра world music за албума „Sing Me Home“. За общността на полските класически музиканти също има повод за радост, тъй като I-та част на проекта „Пендерецки дирижира Пендерецки“, представящ хоровата музика на композитора Кшищоф Пендерецки с Варшавския филхармоничен хор и оркестър, получи наградата за „най-добър хоров запис“. Въпреки че беше номиниран, цигуларят Гил Шахам не успя да вземе своята втора статуетка, и то за един безспорно ценен поглед върху концертите за цигулка от първата половина на ХХ век – с II-та част на „Цигулковите концерти на 30-те“, записани със Симфоничния оркестър на Радио Щутгарт и диригента Стефан Деньов. А само няколко дни след отпразнуването на 85-ия си рожден ден, Джон Уилямс бе почетен от Академията с награда за „най-добра партитура за визуална медия“ за музиката, която създаде към седмия филм от поредицата „Междузвездни войни“ – „Силата се пробужда“.