Пиер Фурние е този виолончелист, когото винаги са наричали „аристократът на челото“. Когато през 2006г. се честваха 100 години от рождението му, Deutsche Grammophon му посвети издание от шест компактдиска с негови ценни и редки записи, избирайки именно заглавието „Пиер Фурние – аристократът на челото”. Звукозаписната компания, която отдавна подкрепя изкуството на легендарния френски челист, сега отново се връща към тази тема – през януари бяха издадени 25 компактдиска, събрани в много по-изчерпателна колекция на Пиер Фурние. За първи път всички записи, които челистът е документирал за DG, Decca и Philips, вече са заедно в тази лимитирана серия от исторически интерпретации: прочутите Шест солови сюити на Й.С. Бах, камерната музика на Бетовен с цигуларя Хенрик Шеринг и пианистите Вилхелм Кемпф и Фридрих Гулда, две диригентски версии на „Дон Кихот” от Р. Щраус с Херберт фон Караян и Клеменс Краус, концертите на Лало, Сен-Санс, Бокерини, Хайдн, както и Дворжак с диригента Рафаел Кубелик и още много, много музика. Голяма част от записите са правени със сина на виолончелиста, който е пианист - Жан-Пиер, работил под името Жан Фонда. Пиер Фурние /1906-1986/ е повлиял поколения музиканти след него, вероятно заради лиричния начин на свирене и една особена „френска“ чувствителност. Фурние е син на френски генерал и като дете учи пиано с майка си. На 9-годишна възраст е прекарал лека форма на полиомиелит, загубвайки част от сръчността на краката и стъпалата си. Неспособен да овладее използването на педалите на пианото, той търси друг музикален инструмент - и се обръща към челото. След обучението му в Парижката консерватория, за него все повече се говори - особено за лекотата, с която музикантът си служи с лъка на виолончелото. Известна е близостта му с друг голям челист от същото време – Пол Тортелие /1914-1990/, с когото веднъж са си разменили няколко думи зад кулисите, които остават паметни. След рецитал на Тортелие, Фурние се обръща към него: „Пол, бих искал да имам твоята лява ръка”, а Тортелие отвръща: „Пиер, аз бих искал да имам твоята дясна ръка!” Новото издание на Deutsche Grammophon е в продажба от 20 януари 2017г. и благодарение на него се съхранява една ценна част от новата история на френската виолончелова школа.