Оригиналният нотен текст на един от върховете в испанската класическа музика- „Нощи в градините на Испания” от Мануел де Файя наскоро бе открит, след като се считаше за изгубен от един век. Партитурата е намерена от пианистката и преподавател в Кралската консерватория в Мадрид Исабел Пуенте, пише ежедневника „Ел Паис”. Търсенето, което предприема пианистката, се дължи на докторската й теза, която е посветена на „Нощи в градините на Испания”. Тя попада на папка с надпис „Винтертур”, където се намира писмо от 28 май 1926г. В него композиторът обяснява на швейцарския меценат Вернер Рейнхарт, че ще му подари лично нотите на една от своите най- значими творби. В текста пише дословно: „Относно ръкописа, ще го взема със себе си и с удоволствие ще ви го дам”. През следващия месец Мануел де Файя пътува за Цюрих с влак от Гранада, за да присъства на престижен музикален фестивал. Там той предава ценната партитура на Рейнхарт, който обичал да колекционира оригинали.Предметите, завещани от влиятелния спомоществовател, вкл. нотите на тази творба, се съхраняват в Библиотеката на град Винтертур.
Кореспонденцията между Мануел де Файя и Вернер Рейнхарт започва през 1925г., в която последният разкрива с огромно уважение своята страст към притежаването на ценни предмети и желанието си да притежава оригинални ноти на композитора. Творбата не е имала копие и откритата партитура е единствената, която е пътувала от Женева до Буенос Айрес и върху която са нанасяли своите бележки множество диригенти. Самият Мануел де Файя изразява притеснението си за съдбата на този оригинал и дори изисква той да пътува с дипломатическа поща.
След като получава потвърждение по телефона от управата на културната институция, Исабел Пуенте незабавно отпътува със самолет за Цюрих заедно със съпруга с, композиторът Мигел Санчес-Верду, и детето им. Когато пристигат, те се натъкват на партитурата на „Нощи в градините на Испания”, както и на оригиналните ноти на други композитори като Моцарт, Шуберт, Хайдн, Лист, Дебюси и Стравински.
Партитурата е запазена в отлично състояние и съдържа 106 страници, написани с молив и пълна с интересни детайли, които диригентите биха могли да използват. Освен нотните текстове на това произведение, чиято премиера се е състояла на 9 април 1916г. в Кралския театър в Мадрид, Исабел Пуенте открива и още един оригинал - „Почит”, написано с мастило от Мануел де Файя. „Сигурна съм, че този архив крие още неразказани истории”, уверена е пианистката.