Първият албум на Баренбойм, в който са включени записи с новото пиано, чийто дизайнер е самият той и производителят на рояли Крис Мейни, вече е факт. Звукозаписният проект излиза под знака на „Дойче грамофон”, съобщава испанското издание “АВС” . Дискът съдържа три от сонатите на Доменико Скарлати (№ 169 в до мажор, № 9 в ре минор и № 380 в ми мажор), 32 вариации за пиано върху оригинална тема в до мажор от Лудвиг ван Бетовен, „Балада № 1 в сол мажор” от Фредерик Шопен. Албумът се допълва от „тържествения марш на светия граал”, транскрипция на Ференц Лист по тема от операта „Парсифал” на Рихард Вагнер, както и „Мефисто валс” и „Погребални” из „Поетични и религиозни хармонии” от Лист.
Записите се появяват само година и половина след официалното представяне на музикалния инструмент. През май 2015г. Баренбойм показа за първи път пред публика пианото, което конструира с помощта на белгиеца Крис Мейни и с подкрепата на „Стейнуей и синове”. Идеята да създаде собствен роял хрумва на Баренбойм, след като през 2011г. свири в италианския град Сиена на реставрираното пиано на Ференц Лист. „Топлината, прозрачността и характеристиките на тоновете са много по-различни спрямо хомогенния звук на днешните пиана”, заявява израело-аржентинският пианист и диригент. „Тоновете, които улових на пианото на Лист ме вдъхновиха да експериментирам с възможностите за съчетание на мощта, финните настройки и другите технически предимства на съвременните рояли”, добави той. Тази идея среща огромно разбиране от Мейни, който не само реставрира старинни инструменти, но и ги колекционира – има над 250 рояла в своята сбирка. Целта на двамата е да създадат инструмент с прозрачния звук от 19 век, комбиниран с днешните постижения в звукоизвличането. Технически познания и артистичен опит – това е рецептата, с която Баренбойм и Мейни довеждат проекта до своя очакван край -създаването на новото пиано, чиито елементи имат своето специфично място.
Даниел Баренбойм продължава със своите концертни изяви с турне в Испания. 73-годишният музикант ще свири в Аудиторио Сарагоса на 23 ноември, в Двореца на каталунската музика в Барселона – на 24 ноември, а три дни по-късно в Националния аудиториум в Мадрид.