Кралската опера в Мумбай отново отваря врати, след като трябваше да бъде извършена реконструкция, която да върне блясъка и лукса на оригиналния й вид от 1916г. Първият камък на сградата е положен от британския крал Джордж V още през 1909г., а три години по-късно е организирано откриване, въпреки че оперният театър все още не бил довършен. Зданието е купено на изплащане за 999 години от махараджата на Гондал през 1952г., който има намерението да го превърне в търговско дружество, което да се издържа само. С развитието на филмовата индустрия тя се превръща в кинокомплекс в стил ар-деко. Освен за прожекции, мястото се използва и за модни дефилета. Начинанието обаче не оправдава инвестициите и последното публично събитие, проведено там /модно ревю/, се е състояло през 1993г. През 2010г. синът на махараджата, Шри Джиотендрасинджи, обаче взема решение да възстанови старата слава на оперния театър, като го реставрира. Действията му са подкрепени от държавата, която предприема мерки, за да се върне предишното величие на Кралската опера в Мумбай.
Културната институция, разположена във финансовата столица на Индия, има зала на три нива за публиката с капацитет от 574 места. Броят на ложите е 26. Интериорните решения представляват комбинация от европейски елементи от епохата на барока и индийски мотиви. Таванът има специфична структура, която позволява на слушателите да уловят всяка дума, изречена от изпълнителите на сцената. Италианският мрамор преобладава във фоайетата. Оригиналният вътрешен дизайн се допълва от великолепни полилеи, фигури на херувими и уютни места за почитателите на оперното изкуство. Архитектурното решение е на Морис Бандман /артист/ и Джаханагир Фрамжи Карака /предприемач във въгледобива/.
Концертът за откриването през 2016г. съвпада с началото на местния филмов фестивал. Собствениците на имота вземат решение да ангажират за събитието британското сопрано, родено в Мумбай, Патриша Розарио. Към момента възстановеният оперен театър не разполага с програма. Неговият изпълнителен директор Асад Лалджи, който се занимава с образователната платформа Avid Learning, изразява очакванията си, че в бъдеще ще има много кулгурни събития в тази сграда. Той е убеден, че организаторите им просто трябва да се запознаят с качествата на пространството и да проучат възможностите за запазване на конкретни дати и часове за ползването му.