Финансовият одит на балетния състав на Парижката „Гран опера", предприет от Сметната палата на Франция, показа огромен размер на средствата, които са били похарчени за таксита, както и за възнаграждение на шофьор, който да вози гостуващи изпълнители. Според публикация в ”The Local”, през 2013 и 2014г. десет души от различни административни постове в културната институция са платили „космически” сметки в ресторанти за работни обеди. Изданието припомня, че през 2014г. когато Бенжамен Милпие ръководи балетната трупа, се е очаквало радикално модернизиране на репертоара. Вместо това съпругът на холивудската актриса Натали Портман си е позволявал редица луксове, сред които оспоримото право на личен шофьор. Проверяващите специалисти са открили, че от тогава разходите за таксита за превоз на гости или артисти са намалели с близо една трета, а разходите за храна – с 10 %.
Държавните френски одитори ”Cour des Comptes” отчетоха разходи за 93 350 Евро (80 000 британски лири). От Сметната палата рязко разкритикуваха водената политика, като са изхарчени 175 222 хил. евро, за което персоналът „не е бил в състояние да даде обяснение. Бюджетът за таксиметрови услуги е намалял с 30 % през 2015г. и достигнал до 60 000 Евро за 17 директори и определен брой гостуващи артисти. Стойността на работните обеди е спаднала до 47 000 Евро за около 20 души”, пише още в доклада на финансовите органи.
През октомври миналата година френският ежедневник „Льо Паризиен” обяви, че един от работещите в балета на Парижката опера е получил кратко съобщение по мобилния си телефон със сума за плащане от 52 000 Евро. Той е използвал телефона си в Испания за изпращане на съобщения, провеждане на разговори и актуализиране на сайта за разпространение на новини за стачката на работещите в балетната трупа.
За сравнение, през април 2015г. президентът на Националния аудиовизуален институт на Франция Агнес Саал бе принудена да подаде оставка, след като бяха разкрити служебни разходи на стойност 40 000 Евро за таксиметрови превози за 10 месеца, като 6 700 от тях били за сина й, който използвал служебния автомобил с шофьор. Впоследствие Саал бе назначена на работа във френското Министерство на културата.
Приносът на Бенжамен Милпие е „силната доза блясък”, коментира британския вестник “Гардиън”, както и сериозния принос на спонсорите към културната институция, която ръководеше. Основната критика срещу него, която обаче цитират медиите във Франция, е тази, че попада от модерния в класическия балет, а идеите му изискват сериозни финансови ресурси. В свое изявление, Милпие отбеляза, че се оттегля „само поради лични причини” и „за да се посветя на 100% на художествена и творческа изява”. В сайта на Парижката „Гран опера" се посочва, че от 1 август хореографът е заменен на поста „генерален директор” от балерината Аурели Дюпон. 43-годишната дама, която започва кариерата си на 11-годишна възраст в балетната школа на Парижката опера, намекна за „по-традиционен” подход в управлението на трупата. Новият сезон започва на 24 септември с галаконцерт с участието на ученици от споменатата школа.