„С нетърпение очаквам да работим с Deutsche Grammophon по проекти, които са скъпи на сърцето ми“ – заявява пианистът Мъри Перая след повече от четири десетилетия, през които записваше за Sony Classical. Сега вече името му ще се свързва със звукозаписната компания Deutsche Grammophon и на 28 октомври 2016г. на музикалния пазар излизат неговите най-нови записи - с Френските сюити на Й.С.Бах, събрани в два компактдиска. В кариерата си Мъри Перая неведнъж е записвал клавирните творби на Й.С.Бах, разбира се, досега за компанията Sony Classical – концерти, партити, прочутите Голдберг вариации и Английските сюити на композитора. Сега, когато пианистът сменя звукозаписния си партньор, очевидно избира да направи важната крачка отново с Бах. 69-годишният музикант нарича работата под емблемата на Жълтия лейбъл „моите вълнуващи нови отношения“ и според него, това партньорство означава, „че мога да споделя интерпретациите си с най-широката световна публика“. Намеренията му са да записва ключовите произведения от репертоара си, имайки свободата да набляга върху прозренията, които е придобил по време на дългата си кариера. „Има нещо много специално за мен в завръщането към музиката на композитори като Бах, Бетовен, Моцарт, Шопен и Брамс. Тяхното неизчерпаемо изкуство остава постоянен източник на вдъхновение за мен“ – добавя още той, цитиран от Deutsche Grammophon. По повод новото сътрудничество, австралийското списание за класическа музика и изкуства Limelight припомня как в интервю за изданието отпреди няколко години Перая е разсъждавал върху музиката на Бах: „Мисля, че Бах е много изразителен. Написал е Матеус пасион и Меса в си минор, които достигат до най-дълбоката част на душата. Това е религиозна музика. Искам да кажа, че много често той засяга метафизични и теологични теми, но винаги го прави с душата си. Всяка ария на Бах не просто докосва душата, а идва от душата, по един дълбоко вълнуващ начин. И това далеч не е техническо или механично упражнение…“ - споделя Мъри Перая през 2013г. А сега от Deutsche Grammophon посочват конкретните думи на пианиста за 6-те Френски сюити: „Бах – на най-високо ниво“.