Рядък ръкопис на Йохан Себастиан Бах (1685-1750) бе изложен на търг от аукционната къща „Кристис” в Лондон. Партитурата бе оценена между 2 и 3 млн. щатски долара, като достигна рекордната сума от наддаването в размер на 3 300 000 щатски долара. Това надхвърли очакванията на участниците в търга, които коментираха, че цената е сравнима с тази на някои от най-ценните произведения на изкуството. Преди да бъде обявен за продажба, документът е бил частна собственост от 1969 г. Той е показван пред публика в Хамбург, Мюнхен, Дюселдорф и Щутгарт, а също и в Ню Йорк, САЩ, и Япония.
Нотният текст е на Прелюд, Фуга и Алегро в ми бемол мажор (BWV 998), които вероятно са написани от композитора в периода 1740 -1745г. Творбите са сред любимите на изпълнителите на клавесин и лютня. Подобно на много произведения на Йохан Себастиан Бах, и в този случай са използвани различни инструменти, като в ръкописа той изрично е посочил, че Прелюд е предназначен за изпълнение на „лютня или чембало”.
Журналистката Шантал Настаси от германската обществена телевизия NDR отбеляза в репортажа си по повод събитието, че за нея е „специален момент” да се докоснеш до „пожълтели, станали почти кафяви” страници с ноти, излезли изпод ръката на Й.С.Бах. По думите й, композиторът е работил много внимателно върху творбите, като има съвсем малко нанесени корекции. Директорът на Международната Бахова академия в Щутгарт Ханс-Кристоф Радеман потвърждава, че яснотата на почерка показва, че Бах е „трябвало да завърши произведенията в своята глава и след това да ги запише по памет!” Според Радеман, разглеждането на ръкописа е „преживяване, сравнимо с това да видиш една картина в оригинал”. Специалистът по графология от посочената по-горе аукционна къща Томас Венинг забелязва, че почеркът на Бах върху партитурата е „много лек и грациозен”. Хартията, използвана за този ръкопис, е с необичайно високо качество и със сигурност е била изключително скъпа в епохата на композитора. „Само още една творба е написана от Бах върху такава хартия, като е произведена от една и съща фабрика. Това може би ни показва до каква степен той оценява произведението”, посочва Венинг.
Цял автограф или оригинален ръкопис от Бах – това е изключителна рядкост за колекционерите. По-голямата част от неговите творби са публикувани или имат копия, писани на ръка. Ако нотният текст е автентичен, то е възможно само щимове за отделните инструменти или гласове да бъдат оригинални. По информация на „Кристис”, партитурите на две инструментални произведения и шест кантати са подписани от Й.С.Бах и в момента са частна собственост. От аукционната къща припомнят, че великият композитор завещава голяма част от оригиналите на най-големия си син Вилхелм Фридеман Бах. Впоследствие той ги продава, за да плати дълговете, в които е изпаднало семейството. Поради тази, а и други причини, изследователи на творчеството на Й.С.Бах изчисляват, че между една четвърт и една трета от нотните му записи са изгубени.