„Винаги с голямо вълнение пея пред българската публика, защото я обичам и усещам, че и тя ме обича”. Това заяви в ефира на Класик ФМ радио българският оперен певец Камен Чанев, чиято кариера се развива изключително успешно извън пределите на страната ни. Въпреки многобройните си ангажименти в чужбина, той ще се включи в тазгодишното издание на фестивала „Opera Open”, което се провежда на сцената на Античния театър в Пловдив. На 15 юли 2016г. Камен Чанев ще вземе участие в операта „Турандот” от Джакомо Пучини, като отново ще се превъплъти в образа на Калаф - роля, с която триумфира в оперните театри в Рим, Берлин, Монреал и др. Този въздействащ спектакъл под диригентството на Найден Тодоров ще бъде с участието на Лила Лий, която е изпълнявала главната роля на сцената във Верона. Българският тенор и корейското сопрано се запознават след постановка на същата опера, изиграна в Театър „Велки” във Варшава.
На 22 юли, отново в рамките на „Opera Open”, Камен Чанев ще се появи и в коронната си роля. Той ще се превъплъти в образа на Радамес от операта „Аида” на Джузепе Верди, а спектакълът е режисиран от доц. Нина Найденова. Именно с това превъплъщение ще открие новия сезон на Операта в Монтреал, Канада. „Придавам с гласа си точно героизма, чистия тембър на теноровия глас, който винаги търся, а не подражанието на някои модерни оперни певци- тенори”, споделя Чанев. Изявеният български тенор счита, че чистото пеене се е изгубило. „Вече е все по-малко е важно певецът как пее, отколкото кой е неговият агент. Правят се продукти, а не певци”, отбеляза той. По думите му, „ние нямаме никого зад гърба си, както Гергиев за руснаците или една плеяда диригенти зад италианците. Ние, оперните певци, сме като Дон Кихот срещу вятърните мелници - само с гласовете си!”. С искрено съжаление Чанев коментира липсата на правителствена и медийна подкрепа към оперните артисти в България: „Даже театралната гилдия е много по-подкрепена от политиците. Само когато трябва да кажат с какво се гордеят, се сещат за нас”.
Напоследък изтъкнатият оперен изпълнител участва в редица оперни постановки със съвременни режисьорски решения- например спектакли в Дойче опер Берлин и в Операта във Вилнюс. „Много режисьори търсят нови неща. Операта все пак трябва да се развива. Не съм против това, но да има логично обяснение”, категоричен е Чанев. Календарът му вече е запълнен за 5-6 години напред, като е поканен да се включи в състава на постановките „Андре Шение” в Опера Будапеща, „Турандот” в Дойче опер Берлин и др.
Какво е да бъдеш до великия Борис Христов? Как се развива оперното изкуство на фона на кризата в Италия? Предстои ли преподавателска работа? Отговорите на тези и други въпроси, чуйте в интервюто на Георги Митов-Геми с тенора Камен Чанев в звуковите файлове под снимката вляво.