Бароковият ансамбъл „Солистите на Екатерина Велика“, специализирал дейността си в областта на историческото изпълнителство, днес участва в благотворително събитие в помощ на децата в Санкт Петербург. Каузата е свързана с опазването на новородените и прекъсването на процеса на тяхното ранно изоставяне от биологичните им родители. С тази социална тема се ангажира петербургската фондация „Родителски мост“, която помага на най-малките да запазят семейството си или да намерят ново. Фондацията организира проекта „От отчаяние към надежда“, а самите музиканти се присъединяват към инициативата чрез своя концерт „Музика – на децата“. Така те стават съпричастни към съдбата на конкретни деца, защото чрез всеки закупен от публиката билет на стойност 1000 рубли, може да се подпомогне определено нуждаещо се семейство с новородено дете. „Бихте могли да се насладите на виртуозно изпълнителско изкуство, да чуете звука на автентични инструменти от XVIII век – цигулка, клавесин, виолончело, но и да помогнете на отделни деца“ – описват целите на благотворителния концерт организаторите. А целта на създаването на самия ансамбъл „Солистите на Екатерина Велика“, е известна още от 2002г., когато той беше сформиран - да изважда от забвение съществена част от руската музикална култура, и по-специално музиката на XVIII век. В основата на формацията стои цигуларят Андрей Решетин, който е артистичен директор на Международния фестивал за старинна музика „Earlymusic“.Името на ансамбъла се основава на плеяда значими музиканти, които са служили някога в двора на Екатерина Велика. Ето какво каза Андрей Решетин по време на миналогодишното издание на фестивала, в интервю за сайта ClassicalMusicNews.Ru: „Идеите за възраждането на наследството на руския оперен театър от XVIII век вече не висят просто така във въздуха, а са много по-сериозни и готови да бъдат материализирани в различни форми… Факт е, че през XVIII век петербургският оперен театър е бил един от най-добрите в света. Тук са работили известни композитори, създавана е зашеметяваща музика, но много малко хора са могли да чуят тези творения“.