„За един млад певец е много важно да избира хората, които да са до него и да го подкрепят. Това е много важно, защото ние певците сме един много крехък материал, който трябва много внимателно да бъде обработен. И Райна го може, и то цялостно!“ – казва младият български бас Костадин Мечков, описвайки своя път до Райна Кабаиванска. Той започва да работи с нея през 2010г., когато завършва НМА „Проф. Панчо Владигеров“ и веднага се присъединява към Школата Кабаиванска, като участник в Х Международен майсторски клас, организиран от Нов български университет. А днес, шест години по-късно, Костадин Мечков вече е наясно към какво има щастието да принадлежи: „Не случайно започнаха да излизат коментари за Школата Кабаиванска, защото това вече не са единичните случаи на всички нас, които станахме певци, а вече е една школа, която продължава да има своите успехи“. Маестрата, както я нарича той, „има една огромна обич и една огромна подкрепа, която тя ни дава“, а с младите певци тя работи с деликатно внимание и толерантно отношение, което басът описва така: „В подхода си тя е изключително интелигентен и благ човек. Както ви казах, ние сме много крехки за оформяне и една нетолерантност към певеца, особено в такава крехка възраст, може да бъде много опасна за неговото развитие. Докато тя просто е един стълб от енергия, който те подкрепя, и който ти дава нещата така, както трябва да бъдат дадени“.За Костадин Мечков спомените от първите уроци с Райна Кабаиваска са много ярки, но за един от тях, когато е бил все още твърде млад бас, си спомня с хумор: „Няма да забравя, как тя ме наричаше basso bambino…“ А години по-късно, дори ще присъства на ситуация в Италия, когато пътен полицай вижда Райна Кабаиванска, разпознава я и й целува ръка! Какво означава обаче, да си съвременен български бас и да градиш кариера днес, когато зад гърба ти стои традицията на нашата велика тройка баси - Борис Христов, Николай Гяуров и Никола Гюзелев? За роденият през 1987г. Костадин Мечков това е: „Едновременно голяма чест и едновременно едно бреме, което трябва да носиш, защото българските баси са една изключителна традиция, за която се знае навън и ние трябва да оправдаем това“. Завършил НМА при проф. Илка Попова, Костадин Мечков е посещавал и майсторски класове на Анна Томова-Синтова, оперния режисьор Вера Немирова, Дарина Такова и Ричард Баркър, Йохан Бота, Курт Мол и др. И както сам казва, успява „да попие нещо от всеки“, но веднага допълва, че Райна Кабаиванска не спира никого от учениците си да се развива и да се учи от други. А как самата тя избира своите певци? - „Тя винаги го е казвала – че работи само с хора, в които вижда, че имат всичко необходимо. Защото в съвременния свят, за да си оперен певец трябва да притежаваш изключително много качества и дори само едно да липсва, става много трудно“.
Цялото интервю на Юра Трошанова с Костадин Мечков в предаването „Оперните таланти от Школата Кабаиванска“ на Класик ФМ и Нов български университет, може да чуете под снимката вляво!