Едно от най-новите попълнения в балетната трупа на Миланския оперен театър „Ла Скала” е било блъснато от трамвай в Милано. Антонина Чапкина се разхождала разсеяно със слушалки в ушите, свързани към телефона й, без да обръща внимание на червената светлина, която свети на оживено кръстовище в италианския град. Превозното средство е блъснало отдясно руската балерина, която заради бързата намеса на полицията и спешните медици е била спасена. За щастие Чапкина няма фрактура на черепа, нито мозъчно увреждане. Засега не се уточнява кога балерината, известна със своите превъплъщения от сцените на Болшой театър, Москва, и Михайловски театър, Санкт Петербург, ще се върне отново на сцената.
Сигурно завръщане обаче очаква талантлива италианска балерина, несправедливо уволнена от „Ла Скала”, след като танцовата школа на Миланския оперен театър е подведена под съдебна отговорност заради множеството случаи на анорексия сред своите възпитаници- балетисти и балерини. По информация на агенция „Франс прес”, Върховният съд на Италия издаде оправдателна присъда в полза на Марияфранческа Гаритано, която напусна работа заради уронване престижа на прочутия оперния театър, чрез изявления в книгата й „Моля, истината за танца”, посветена на нейните преживявания и жертви на сцената, както и няколко интервюта. Едно от тях бе публикувано в британския вестник ”Observer” през 2011г., което предизвика сериозна вълна от коментари. Случаят достигна до Камарата на депутатите в Италианския парламент, до Сената на Републиката и Европейския парламент. По думите на Гаритано, 70 % от танцьорите в школата на „Ла Скала” са се хранили толкова малко, че в определени периоди са спирали и това е довело до повтарящи се стомашни болки и фрактури на костите заради екстремните диети, които е трябвало да спазват. Сега, според италианските медии, 37-годишната балерина е готова да се качи отново на сцената, макар това едва ли ще бъде тази на „Ла Скала”. „Преди всичко очаквам обаждане именно от там”, посочи Гаритано в интервю за италианския ежедневник „Ил Джорно”, който излиза в Милано. Балерината не е поддържала контакти с прочутия оперен театър, от където са се дистанцирали след решението на съда, считано за победа, което впоследствие е било обжалвано безуспешно. „Никога не съм прекъсвала работата си по отношение на физическото ми състояние”, обяснява танцьорката, станала известна със сценичния си псевдоним Мери Гарет. „Стремила съм се то да бъде възможно най-добро, когато настъпи моментът за завръщане”, добави тя.