Саксония откупи ценна партитура на Шуман

Саксония откупи ценна партитура на Шуман

Сумата е шестцифрена

„Клавирно трио, оп.63” от Робeрт Шуман се завръща в родината си, съобщават немските медии. До сега оригиналната партитура на произведението, композирано през 1847г., бе частна собственост на американски антиквар. Ценният нотен текст бе откупен за 6-цифрена сума, като размерът й не се уточнява. В миналото партитурата е била притежание на немския град Цвикау, но сега ще се съхранява в Държавната и университетска библиотека на Саксония, разположена в Дрезден. По този начин ще се разшири колекцията на институцията, която носи названието „Шуманиана”. В нея присъстват нотите на клавирни пиеси, песни, както писмената кореспонденция между Робeрт и Клара Шуман. Откупуването на нотните записи е осъществено благодарение на три институции - Федералния комисариат за култура и медии, фондация и Министерство на културата на Саксония.

Партитурата се състои от 25 страници, написани с мастило. Музикалните изследователи смятат, че Шуман е първият, който официално установява клавирното трио като „силно подчертан личен стил”. От трите произведение, които той композира между 1847 и 1851г., именно Клавирно трио, оп.63, в ре минор получава най-висок прием от публиката. Творбата е написана за цигулка, чело и пиано и продължава приблизително 30 минути. Робeрт Шуман посвещава произведението на съпругата си Клара по повод нейния 28-ми рожден ден. Тази негова творба е създадена в отговор на изключителния й жест- написването на Клавирно трио, оп.17 година по-рано, поднесено като сватбен подарък. Двамата встъпват в брак през 1840г. в Лайпциг. Романтичният композитор работи с особено усърдие и приповдигнато настроение. Заради психическото си заболяване се оттегля временно от ежедневната си работа. В началото на 1847г. Шуман посещава Прага и Виена. Там поставя оперна творба по мотиви от средновековната легенда за Женевиев де Брабант. Творбата не се сдобива със сериозен успех, но композиторът не остава разочарован от този факт. Напротив, той започва да твори с особена енергичност, а през 1850г. приема предложението да стане „музикален директор” на немския град Дюселдорф.