След като през ноември 2014г. пое ръководството на балета на „Гран опера”, Бенжамен Милпие реши да го напусне. Премиер-солистът на Нюйоркския балет беше посрещнат с огромна надежда, че ще започне „нова ера” в един от най-старите балетни състави в света, която е част от една консервативна бюрократична институция. Според правилата й, всички балетисти и балерини, с изключение на тези от най-високия ранг на „Звезди”, всяка година трябва да се явяват на конкурс, за да запазят позициите си или да се изкачат на по-високо ниво. Балетният свят наблюдаваше с внимание назначението на Милпие, тъй като се считаше за предвестник на промяна. „Той се интересуваше от разчупването на йерархиите, навлизането на нови композитори, хореографи, творби”, пояснява Дженифър Хоманс, основател и директор на Центъра за балет и изкуства в Манхатън. Помощник-хореографът Кристофър Уилдън посочи, че наскоро е имало репетиция на балета „Полифония” с парижките танцьори и е усетил „прекрасна атмосфера”, в която „талантът заслужено получава възможности”.
От своя страна, Милпие заяви, че напуска поста поради лични причини. Той и съпругата му, Натали Портман, възнамеряват да се върнат в Лос Анджелис, където се надява да посвети времето си на собствени хореографии в L.A. Dance Project, основан от него през 2012г.
Балетната трупа на Парижката Гран Опера се „завръща към своята класа”, побързаха да напишат някои световни медии, след като стана ясно името на новия й директор. Тя се казва Аурели Дюпон и се оттегли от активната си кариера през 2015г., след като прекара 32 години в трупата и школата на оперния театър. Това е втората дама, която застава начело на престижния балетен състав след дългогодишното управление на Бриджит Льофевр /1995-2014/. Последната беше описвана като „доброжелателен деспот, който ръководеше с твърда ръка”. Досега ролята на Дюпон беше фокусирана около поддържането на трупата, както в танцовото студио, така и на сцената.
Според кинорежисьора Фредерик Уайзман, най-важното за едно лице на балетна трупа е „Как смята да я промени и да влезе в 21 век? Бенжамен Милпие имаше визия за това. Намерението и амбициите му бяха да повиши стандартите на точното място в точния момент”. Той каза още, че е напълно разбираемо да изпъкнат определени чувства, когато трябва да се промени посоката на „кораб с размерите на балета на Парижката опера”.