Вагнер на българска сцена бе оценен и от чуждата преса

Вагнер на българска сцена бе оценен и от чуждата преса

След успешната постановка на Вагнер на сцената на Софийската опера

След успешната постановка на Вагнер на сцената на Софийската опера и балет тази пролет, сега чуждестранната преса публикува критики и мнения за видяното в София. Премиерата на оп.”Валкюра” беше на 14 април, а следващият сезон режисьорът проф. Пламен Карталов ще постави и „Зигфрид” – предпоследната опера от тетралогията „Пръстенът на нибелунга”. В навечерието на голямата годишнина на Рихард Вагнер, която ще бъде чествана през 2013г. /200г. от рождението/, всяко представление по света на Вагнерова опера се проследява с особен интерес. По този повод публикуваме откъси от отзивите, които излязоха в някои специализирани издания за българската постановка на „Валкюра”. „Както миналата година „Рейнско злато” така в този сезон „Валкюра” преживява своя бум – с цел през 2013 година рожденият ден на Вагнер да бъде достойно отпразнуван с цялостната тетралогия. Сред европейските проекти на „Ринга” сравнително младата опера в София определено върши това с най-големи финансови затруднения и въпреки това тя се състезава по впечатляващ начин. Художественият потенциал е налице, особено в лицето на вокалистите. България изглежда е непресъхващ извор на мощни и интересни гласове. С тази постановка Софийската опера празнува своята 120-та годишнина. Кратко време за оперен театър. Наваксването в голяма степен е овладяно, публиката възхитена – а Вагнер въобще „не се нуждае от свикване с него”, както бе отбелязал един критик през 1910 година.” – написа Дитмар Полачек в „Opernwelt”, juni 2011г . И още едно немско издание се спира през този месец на българската тема за Вагнеровата „Валкюра”: „Завладяващата цялото пространство фантазия, с която след любопитното „Рейнско злато” от миналата година (OPERNGLAS 7-8/2010) сега Националната опера в София продължава своя проект за „Пръстена” с „Валкюра”, е обезоръжаваща, очароваща и внушителна с необременената си невинност и амбициозна наслада. Под диригентството на Павел Балев оркестърът е инспириран за вълнуващо обмислено свирене и е готов да стигне до границите на технически възможното” - Б. Кемпен, DAS OPERNGLAS 6 / 2011г. Публикуваните откъси от чуждата преса са в превод на Майя Долапчиева.