Пааво Ярви получи признанието „Артист на годината“ от френското музикално списание „Diapason“. Наградата за 2015г. идва, след като по-рано тази година естонският маестро получи аналогично отличие и от британското списание „Gramophone“, а също и почетния медал „Сибелиус“ на Обществото Сибелиус във Финландия. „Да бъдеш посочен от едно списание, като „Артист на годината“ е страхотна новина, да си награден от две списания - вече е изключително ласкаво, но да получиш това отличие от две издания с такъв висок клас и от такава международна величина, ме кара да се чувствам едновременно смирен и удостоен с висока чест“ – написа той на официалния си уебсайт. Церемонията по награждаването се състоя в края на ноември в Париж, но Пааво Ярви не успя да присъства на нея, заради концертни ангажименти в Германия с Немската камерна филхармония на Бремен. Турнето на диригента с немския оркестър включваше представянето на пълния цикъл от симфониите на Йоханес Брамс в Берлин, Хамбург, Виена, Париж и Баден-Баден.
Сезон 2015/2016 за 52-годишният Ярви започва изключително успешно – първите си концерти като музикален директор на Симфоничния оркестър NHK в Токио той проведе през октомври 2015г., а сега му предстоят изяви и в Южна Корея. Към края на декември той отново се завръща към японската сцена, а едновременно с това настоящия сезон ще бъде последния му, като шеф-диригент на Оркестъра на Париж. Очевидно е, че признанието, което получи маестрото през тази година за усилената си и висококачествена работа, е наистина важно за него и доказателство за това е профилната му снимка в социалната мрежа Facebook – изображение на медала Сибелиус. „Много ми е приятно, че такива авторитетни европейски музикални издания са обърнали внимание на моята работа с различните оркестри по света. Това придава още по-голяма чест и признание за тях“ – коментира диригентът, цитиран от руския музикален сайт classicalmusicnews.ru и обяснява успеха си така: „Във всяка нова програма, независимо дали е концерт или аудио запис, аз винаги се старая да постигна максимално качество в сътрудничеството си с един или друг ансамбъл, да се ориентирам в традициите и принципите на работа в дадения оркестър, такива, каквито те са се установили в исторически план“.